x تبلیغات
مجله زیبایی آس بیوتی

آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار

 امیدواریم مطلب آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار نکات کاربردی و کارآمد فراوانی را به شما آموزش داده باشد. گرچه ممکن است تصور کنید این نکات ساده هستند و آیا می‎توانم از آنها برای کاهش و درمان پوست جوشدار و خشک خود بهره ببرم یا نه؟ 

 

مقدمه آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار

اگر پوست خشکی دارید و دائما جوش می‎زنید، احتمالا نوع پوست شما پوست مختلط است. پوست‎های خشک معمولا نیاز به مراقبت بیشتری در مقایسه با انواع دیگر پوست‎ها دارند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم به تکنیک‎ها و ترفندهای مراقبتی کاربردی مناسب پوست خشک و مختلط اشاراتی داشته باشیم. در ادامه علاوه بر این تکنیک‎ها شما را با راه و روش‎هایی برای درمان پوست خشک و جوشدار نیز آشنا می‎کنیم. برای آشنایی با این تکنیک ها در ادامه با ما همراه باشید.

 

پوست من چه نوع پوستی است؟ پوست خشک یا مختلط؟

پوست خشک معمولا به شدت خشک می‎شود و نیازمند آبرسانی است. اگر در ساعات ابتدایی صبح حس می‎کنید سلول‎های پوستتان از خشکی زیاد به یکدیگر چسبیده‎اند باید بگوییم شما نیازمند استفاده از آبرسان و مرطوب کننده قوی هستید. البته علاوه بر استفاده از این کرم‎ها توصیه می‎شود حداقل روزی چهار لیوان آب بنوشید تا بتوانید پوست خود را مرطوب نگه دارید. بد نیست بدانید معمولا پوست خشک دچار جوش یا آکنه نمی‎شود اما اگر پوست شما جوش می‎زند، ممکن است علت آن این باشد که نوع پوستتان مختلط است و یا اینکه دچار مشکل درونی همچون تغییر در هورمونها شده‎اید. پس حتما قبل از شروع هر درمان و مراقبتی به پزشک متخصص مراجعه کرده و یک آزمایش کلی و جامع انجام دهید تا از وضعیت بدن خود مطلع شوید. پس از آن می‎توانید به درمان پوست جوشدار وخشک خود بپردازید.

 

از کجا نوع پوست خود را تشخیص دهم؟

شما قبل از خرید محصولات مراقبتی پوست باید حتما نوع پوست خود را شناسایی کنید. برای این کار تا یک ساعت پس از حمام از هیچگونه لوسیون و یا کرم مرطوب‎کننده‎ای استفاده نکنید. پس از گذشت یک ساعت نواحی مختلف پوست صورت خود را با استفاده از یک دستمال کاغذی لمس کنید. اگر دستمال کاغذی پس از لمس صورتتان در برخی نواحی چرب شد و برخی نواحی دیگر حس خشک بودن شدید داشت،  پوست شما مختلط است. اما در صورتی که حس خشکی شدید کلیه مناطق پوست صورت شما را در برگرفته بود، پوستی خشک دارید. حالا شما می‎توانید متناسب با نوع پوست خود از محصولات متنوع مراقبتی برای درمان پوست خشک و جوشدار استفاده کنید.

 

چگونه از پوست خشک و جوشدار خود مراقبت کنم؟

پوست خشک و جوشدار در مقایسه با پوست‎های دیگر در معرض پیری زودرس و چین و چروک فراوان قرار دارد. به همین علت توصیه می‎شود حتما از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کرده و پوست خود را دائما مرطوب نگه دارید. حتما پس از استفاده از محصولات آرایشی پوست خود را با ژل شست و شو بشوییدو پس از آن از کرم آبرسان استفاده کنید. استفاده از ماسک‎های خانگی و طبیعی همچون ماسک عسل، ماسک آلوئه ‎ورا و ماسک خیار را در روتین پوستی خود قرار دهید. شما با استفاده از این ماسک‎های خانگی می‎توانید به رطوبت و شادابی پوست خود کمک کنید. آخرین ترفند مراقبت از پوست خشک مصرف روزانه حداقل ۳ تا ۵ لیوان آب است. همچنین، استفاده از میوه و سبزیجات هم بخشی از روتین پوستی شما هستند.

 

آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار

از جمله تکنیک‎های درمان پوست‎های خشک و مختلط می‎توان به تکنیک‎های زیر اشاره کرد:

حتما قبل از خواب پوست خود را با ژل مخصوص پوستهای خشک شسته و به آرامی صورت خود را خشک کنید. شما می‎توانید از ماسک آبرسان خانگی یا ماسک­های موجود در بازار برای افزایش رطوبت پوست بهره ببرید. توجه داشته باشید، استفاده زیاد از این ماسک‎ها نیز تاثیر معکوس دارد.

از کرم‎ها و محصولات مناسب پوست خشک و مختلط برای درمان پوست خشک و جوشدار استفاده کنید. کرم شب مرطوب کننده قوی مناسب پوست خشک است. معمولا کرم‎های شب سرشار از مواد مغذی و مورد نیاز پوست هستند. به همین خاطر، استفاده از این کرم‎ها می‎تواند شادابی و طراوت پوست شما را چندین برابر کند.

هر روزه از کرم ضدآفتاب، عینک و کلاه استفاده کنید. سعی کنید در معرض نور خورشید قرار نگیرید و در صورت امکان از چتر و کلاه به عنوان یک روکش استفاده نمایید. فراموش نکنید، نور خورشید می‎تواند منجر به افزایش بیماری‎ها و لکه های پوستی شود.

سبک زندگی سالمی داشته باشید. یکی از روش‎ها و تکنیک‎های رهایی از جوش و آکنه داشتن سبک زندگی سالم و فعال است. زمانی که شما بین سه تا ۵ جلسه در هفته ورزش می‎کنید و به مصرف مواد غذایی سالم همچون میوه و سبزیجات می‎پردازید و غذاهای خانگی و تازه مصرف می‎کنید، پس از مدتی از پوستی شاداب و سالم نیز برخوردار می‎شوید.

جمع بندی آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار

امیدواریم مطلب آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار نکات کاربردی و کارآمد فراوانی را به شما آموزش داده باشد. گرچه ممکن است تصور کنید این نکات ساده هستند و آیا می‎توانم از آنها برای کاهش و درمان پوست جوشدار و خشک خود بهره ببرم یا نه؟ باید گفت بله نکات فوق می‎توانند به شما در داشتن پوستی شاداب، جوان و زیبا کمک کنند.

گاها تشخیص پوست خشک و مختلط کاری سخت و طاقت فرسا به نظر می‎رسد. به همین خاطر، شما نیازمند داشتن اطلاعات و دانش فراوان برای تشخیص نوع پوست خود هستید. ما در مطلب آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار شما را با روش‎هایی ساده که می‎توانید از آنها برای تشخیص نوع پوست خود استفاده کنید، آشنا کرده‎ایم. علاوه بر این، می‎توانید با تکنیک‎ها و ترفندهایی به ظاهر ساده اما کاربردی برای مراقبت و محافظت از پوست‎های خشک یا مختلط آشنا شوید. پس حتما به مطالعه این مطلب کوتاه اما کاربردی و کارآمد بپردازید و از این اطلاعات برای بهبود وضعیت پوست و ظاهر خود بهره ببرید. 

منبع: اخبار رسمی 

 

چگونه بهترین رژ لب را برای رنگ پوست خود انتخاب کنید

  این را تصور کنید: شما در حال پرسه زدن در راهروی رژ لب خرده‌فروشی مورد علاقه‌تان هستید و با وجود دریای گزینه‌هایتان، هنوز در این فکر هستید که "رژ لب چه رنگی بپوشم؟" رژ لب‌ها، ته‌رنگ‌ها، قوام و رنگ‌های مختلف بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند سفر خرید لوازم آرایش شما را بیشتر شبیه یک ماموریت به نظر برسانند تا یک گردش سرگرم‌کننده. حتی برای من، به‌عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای، تلاش برای یافتن سایه‌های تازه و تازه نیست. اما نکته اینجاست: لازم نیست دلهره آور باشد. نمودار راهنمای خرید بهترین رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست می تواند مفید باشد (حتی ما یکی از آنها را در زیر با شما به اشتراک می گذاریم)، اما حقیقت را بگوییم، تنها چیزی که نیاز دارید چند دستورالعمل کلیدی است و خواهید دید که انتخاب رنگ رژ لب برای پوست در واقع بسیار آسان است. لحن

قبل از هر چیز، تشخیص ته رنگ پوست شما بسیار مهم است (نکته جایزه: این می تواند به انتخاب کرم پودر نیز کمک کند). اکثر مردم به یکی از دو دسته تقسیم می شوند: گرم یا سرد. اگر در رمزگشایی ته رنگ خود مشکل دارید، می توانید خنثی باشید (ترکیبی از گرم و سرد).
در زیر، چند نکته را بررسی کنید که می تواند به شما در یافتن بهترین رنگ لب برای رنگ پوستتان کمک کند.
ته رنگ های سرد
چگونه می توان ته رنگ های سرد را تشخیص داد: اگر رنگ پوستتان صورتی، قرمز یا مایل به آبی باشد، خوش رنگ هستید.

اگر رگ‌های مچ‌تان آبی به نظر می‌رسند، اگر جواهرات نقره‌ای مکمل پوست‌تان هستند، یا اگر پوست‌تان قبل از برنزه شدن در زیر نور خورشید می‌سوزد، می‌توانید بگویید که ته رنگ شما سرد است.

بهترین رژلب‌ها برای ته‌رنگ‌های سرد دارای ته‌رنگ‌های آبی یا بنفش هستند (نباید با رژ لب‌های آبی یا بنفش واقعی اشتباه شود، هرچند که به همان اندازه خیره‌کننده است). به عنوان مثال، زمانی که به دنبال یک لب قرمز هستید، بیشتر به سمت قرمزهای مایل به آبی تیره (قرمز گیلاسی فکر کنید) در مقابل آنهایی که بیشتر به رنگ نارنجی متمایل هستند، متمایل شوید. برای لب‌های برهنه، می‌توانید برافراشتگی طبیعی لب‌هایتان را با برهنه‌های صورتی و صورتی تقویت کنید یا برای ظاهری ظریف‌تر، رنگ بژ را انتخاب کنید. هنگامی که شک دارید، یک مومیایی رنگی می تواند با رنگ لب شما سازگار شود و با انواع ظاهرها مطابقت داشته باشد (به علاوه آبرسانی نیز می کند).
ته رنگ های گرم
چگونه ته رنگ های گرم را تشخیص دهیم: اگر رنگ پوستتان زرد، طلایی یا زیتونی باشد، تن گرم دارید.

اگر رگ‌های مچ‌تان سبز به نظر می‌رسند (در مقابل آبی)، اگر جواهرات طلا مکمل پوست شما هستند، یا اگر تمایل دارید که به راحتی برنزه شوید، می‌توانید بگویید که ته رنگ شما گرم است.

بهترین رژ لب برای ته رنگ های گرم، رنگ های لب در سایه های گرم است. به نارنجی های پررنگ، قرمزهای آجری و قهوه ای سفالی فکر کنید. معرفی بهترین مدل های رژ لب های مایع با ماندگاری بالا یک قانون خوب این است که رنگ پوست خود را با رنگ رژ لب مطابقت دهید. به عنوان مثال، اگر پوست شما روشن است، به سراغ یک برهنه کم رنگ تر بروید، اگر پوست شما عمیق تر است، به سراغ لباس برهنه تر بروید.

بهترین سایه های رژ لب: قرمزهای آتشین و نارنجی به زیبایی بر روی ته رنگ های گرم ظاهر می شوند. اگر احساس جسارت می کنید، مس و طلا بهترین گزینه برای شما هستند.

به پیمایش رژ لب آتشینی که با ته رنگ های گرم جذاب است ادامه دهید.
ته رنگ های خنثی
چگونه ته رنگ های خنثی را تشخیص دهیم: اگر ترکیبی از صورتی و زرد در پایه پوست خود داشته باشید، رنگ خنثی دارید.

آنهایی که ته رنگ خنثی دارند هم در جواهرات نقره ای و هم طلایی خوب به نظر می رسند. خوشبختانه برای این ته رنگ، طیف گسترده ای از رنگ ها مکمل یکدیگر هستند. رنگ های صورتی را برای پوست های روشن، سایه های ارغوانی برای پوست های متوسط و رنگ های توت را برای پوست های عمیق امتحان کنید.

بهترین سایه‌های رژ لب: برای همه رایگان است - هر چیزی از رنگ‌های برهنه روشن گرفته تا شراب‌های عمیق خوب به نظر می‌رسد.

کلام پایانی
اگر در یافتن سایه لب مناسب برای رنگ پوست خود گیر کرده اید، به یاد داشته باشید که ته رنگ شما با سایه ای که انتخاب می کنید مطابقت دارد - ته رنگ های سرد در رژ لب های سرد بهترین به نظر می رسند، ته رنگ های گرم در سایه های گرم جذاب به نظر می رسند، و ته رنگ های خنثی می توانند هر دو را انتخاب کنند. راه ها.

مهم است که توجه داشته باشید که رنگ پوست و ته رنگ دو چیز بسیار متفاوت هستند. رنگ پوست به عمق پوست شما (مناسب، متوسط، تیره، عمیق) اشاره دارد و می تواند بسته به فصل متفاوت باشد (در ماه های سردتر روشن تر، در فصول گرم تر عمیق تر). سپس ته رنگ وجود دارد که پایه پوست شما را منعکس می کند. این بدان معنی است که تصور غلط رایج که پوست روشن نمی تواند گرم باشد یا پوست عمیق نمی تواند سرد باشد، فقط همین است: یک تصور اشتباه.

منبع: byrdie 
 

علت زودانزالی ( انزال زودرس ) و درمان این عارضه در آقایان

  انزال زودرس یا زودانزالی یکی از اختلالات جنسی می باشد. هنگامی که مرد، قبل از آنکه شریک جنسی‌اش ارضا شود، دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گفته می‌شود مرد دچار انزال زودرس است. گاهی انزال زودرس طبیعی بوده و بر اثر پرهیز طولانی از مسایل جنسی به…

توجه: این مطلب آموزشی ویژه خانم ها و آقایان متاهل است و برای کودکان یا افراد زیر 18 سال مناسب نمی باشد.
درمان زودانزالی مردان با روش های طبیعی
انزال زودرس دائمی، مشکلی جدی بوده و به عدم رضایت خود شخص یا شریک جنسی‌اش منجر می‌شود. اگر هر دو طرف در طلب بهبودی باشند، درمان موفقیت‌آمیز است، باید به فرد مذکر اجازه داد که اطمینان رسیدن به تحریک جنسی طولانی را داشته باشد و به طرف مؤنث هم باید یاد داد که خیلی زود و به آسانی تحت تأثیر قرار گیرد.

زودانزالی یکی از مشکلات شایع در میان مردان است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت روابط جنسی در زندگی مشترک می‌گذارد. خیلی از آقایان برای رفع این مشکل به مصرف داروهایی که در این زمینه و با ادعای درمان زودانزالی در بازار وجود دارد پناه می‌برند در صورتی که استفاده از این داروها و انواع قرص‌ تاخیری در دراز مدت ممکن است مشکلات و عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشند. بهترین روش برای درمان زودانزالی استفاده از روش‌های طبیعی و کاملا بی‌خطر است.

زودانزالی چیست؟

زودانزالی (یا همان انـزال زودرس) بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می‌شود که قـبـل از دخول و یا بلافاصله مدت کوتاهی پـس از آن انـجـام گیـرد. معمولا انزال زود رس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می‌گیرد. انزال زودرس موجب عدم رضایت زوجین از کیفیت رابطه جنسی و زندگی زناشویی شده که البته افزایش اضطراب را نیز به همراه دارد. البته در صورتیکه این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانیکه زود انزالی همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را شروع کنید و یا زمانیکه تازه رابطه جنسی را شروع کرده‌اید، رخ دهد، می‌شود به آن زودانزالی گفت.به گفته متخصصان متاسفانه مشکل زودانزالی در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشور هاست. دلیل زود انزالی بیشتر مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی و جسمی فرد هنگام آمیزش جنسی است.

دلایل و عواقب زود انزالی مردان
نشانه اصلی زود انزالی مردان، انزالی غیر قابل کنترل است که قبل از انجام گرفتن رابطه زناشویی و یا مدت زمان بسیار کمی پس از آن با میزان تحریک کم و خلاف میل فرد اتفاق بیفتد.مساله زود انزالی می‌تواند باعث نارضایتی جنسی در هر دو طرف شده و اضطراب ناشی از این مشکل را بیشتر کند. زود انزالی یکی از متداولترین اختلال فعالیت زناشویی در مردان است و ممکن است برای هر مردی در بعضی از مراحل زندگی رخ دهد.

اکثر موارد زود انزالی فاقد عامل یا دلیل خاص است. عوامل روانی مثل اضطراب، احساس گناه یا افسردگی نیز ممکن است به زود انزالی منجر شوند. در برخی موارد، زود انزالی ممکن است به خاطر عوامل پزشکی مثل مشکلات هورمونی، آسیب‌های جسمی و یا عوارض جانبی بعضی داروها باشد.ابتلا به عارضه زود انزالی منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگی و سردی روابط زوجین می‌شود و بر روان آنان تاثیر می‌گذارد و به همین علت، بسیار مهم است که درباره عارضه زود انزالی بیشتر بدانیم و به موقع به مشاور مراجعه کنیم.

روش‌های درمان زودانزالی کدام است؟

1. کنترل کردن هیجانات

پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می‌شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضابت طرفین می‌شود. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتیکه با نفس‌های عمیق و آرام همراه باشد می‌تواند به درمان زودانزالی کمک فراوانی بکند. زن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالی که مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می‌شوند. با تمرین طولانی مدت پیشنوازی ، مردها یاد می‌گیرند که هیجان خود را کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می‌کنند.

2. بی حسی موضعی

استفاده از کرم‌های بی‌حس‌کننده مانند ژل لیدوکائین ۲% و اسپری‌های بی‌ حس‌ کننده می‌تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. هنگام استفاده از این مواد به یاد داشته باشید که باید آن‌ها را قبل از رابطه جنسی از روی آلت شست وگرنه مواد روی آلت وارد واژن زن شده و باعث بی‌حسی وی و دیرتر ارضا شدن همسرتان می‌شود.

3. افزایش تعداد رابطه جنسی

همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می‌شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می‌تواند به درمان زودانزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته‌ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته‌ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالی‌تان تا حدودی رفع می‌شود.

4. استفاده از کاندوم

شاید این راه حل خیلی ساده به نظر برسد ولی استفاده از کاندوم به خیلی از مردان مبتلا به زودانزالی کمک می‌کند. کاندوم در بیشتر مردان میزان تحریک را کاهش داده و از این طریق زمان انزال را افزایش می‌دهد.

5. داشتن پوزیشن مناسب

روش‌های معمول (مرد در بالا) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی‌کند، برای درمان زودانزالی می‌بایست از روش‌های جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل می‌کند استفاده کرد. این روش از جمله بهترین روش‌ها برای درمان می‌باشند.

6. استفاده از تکنیک فشار

مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید. از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید، کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد. بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید. ممکن است به دلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می‌رسد. این مراحل را تا هر چند بار که بخواهید می‌توانید تکرار کنید. با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می‌کنید می‌توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید.

7. استفاده از درمان‌های گیاهی

در درمان زودانزالی می‌توان از گیاهان دارویی نیز کمک گرفت. هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبر هندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان زودانزالی هستند. همچنین نوشیدن روزانه دوبار دم‌کرده گل میخک نیز توصیه شده است. نوشیدن دم‌کرده زنجبیل و عسل و مصرف روزانه سیر نیز مفید است. توصیه می‌شود از مصرف ترشی‌ها یا خوراکی‌های ترش مزه پرهیز شود، زیرا این خوراکی‌ها باعث تسریع انزال می‌شود.

درمان‌های موضعی زود انزالی در مردان :
استفاده از کرم‌ها و اسپری‌های کاهش‌دهنده حس سطحی دستگاه تناسلی نیز سبب کاهش احتمال زود انزالی می‌شود. به یاد داشته باشید که قبل از آغاز فعالیت زناشویی، موضع را با صابون شستشو دهید تا از بیحسی بیشتر آلت جلوگیری شود. متاسفانه از این روش به صورت خودسرانه و بسیار معمول استفاده شده که عوارض زیادی را در پی دارد. استفاده از بی‌حس‌کننده‌های موضعی، در آخرین مرحله از درمان افراد مبتلا به انزال زودرس قرار دارد و به هیچ‌وجه نباید در ابتدای کار از آن استفاده کرد. استفاده از روش‌های موضعی باید با تشخیص و صلاحدید پزشک و براساس سیر درمان و بهبودی باشد.

منبع: دلگرم 
 

کم هزینه ترین روش ها برای زیبایی پوست

 اکثر خانم ها و دخترخانم ها اهمیت خیلی زیادی به زیبایی پوست و صورت  خود می دهند اما بسیاری از آن ها از روش های مصنوعی و استفاده از مواد شیمیایی خسته شده اند و یا به دلیل هزینه های سنگین مواد آرایشی و بهداشتی شیمیایی توان استفاده از آن ها را ندارند. 

در این مطلب، روش های طبیعی و کم هزینه برای زیبایی پوست را به شما ارائه می دهیم تا در کنار دستیابی مناسب ، بتوانیم از مواد در دسترس نهایت استفاده را داشته باشیم :

۱.ماسک ماست : برای تمیز و ضدعفونی کردن پوست خود از ماسک ماست استفاده کنید ، ۱ فنجان ماست و یک چهارم فنجان عسل را باهم مخلوط کرده روی پوست صورت خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوست خود را بشویید ، اگر پوست شما خشک است از ماست پر چرب و اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب استفاده کنید این کار باعث تمیز و ضد عفونی شدن پوستتان می گردد. ماست اثر آرام بخش و خنک کننده پوست نیز دارد.

۲.ماسک زغال اخته : زغال اخته حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، ویتامین سی و ای می باشد که باعث شادابی و جوانی پوست می شوند به این منظور مقداری روغن زیتون ، عسل و زغال اخته را درون مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب بشویید .

۳. اسکراب کدو تنبل : اسکراب کدو تنبل باعث از بین رفتن ترک های پوستی بویژه ترک های پاشنه ی پا می شود ، برای تهیه ی این اسکراپ یک چهارم فنجان کدو تنبل را با یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا زیتون ، چند قطره آب لیمو ومقداری پودر قهوه مخلوط کرده و به پاهای خود بمالید و این عمل را تا ۱۰ روز تکرار کنید.

اگر اهل نوشیدن قهوه هستید باقیمانده ی آن را دور نریزید شما می توانید از آن اسکراب بدن تهیه کنید ، قهوه باعث کاهش رگ های سلولیت و واریسی پوست می شود برای این کار ۲ فنجان پودر قهوه را با نصف فنجان شکر و یک فنجان آب مخلوط کنید و روی پوست خود مالیده وماساژ دهید و پس از مدتی با آب ولرم بشویید

۴. ماسک دارچین و جوز : این ماسک بسیار مناسب پوست های خسته وآکنه دار می باشد برای تهیه ی این ماسک یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری پودر جوز مخلوط کرده و روی پوستتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوست را بشویید و این عمل را تا یک هفته تکرار کنید.

۵.اسکراب بدن قهوه : اگر اهل نوشیدن قهوه هستید باقیمانده ی آن را دور نریزید شما می توانید از آن اسکراب بدن تهیه کنید ، قهوه باعث کاهش رگ های سلولیت و واریسی پوست می شود برای این کار ۲ فنجان پودر قهوه را با نصف فنجان شکر و یک فنجان آب مخلوط کنید و روی پوست خود مالیده وماساژ دهید و پس از مدتی با آب ولرم بشویید .

۶.ماسک تخم مرغ و عسل : ماسک تخم مرغ و عسل برای کاهش چین و چروک و منافذ پوست صورت بسیار مفید است برای تهیه ی این ماسک ۱ عدد تخم مرغ را با ۱ قاشق غذا خوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید این کار باعث مرطوب شدن پوست نیز می گردد.

۷.تونر پوست گیاهی : همه ی ما می دانیم که مصرف سبزیجات و میوه های تازه تاثیر بسزایی روی پوست دارد و باعث جوانی و شادابی و سلامت پوست می گردد بنابراین مصرف روزانه ی خیار، گوجه ، جعفری ، کاهو ، لیمو ، هویج ودیگر سبزیجات باید در رژیم غذایی روزانه ی شما گنجانده شود.

۸. ماسک گشنیز : گشنیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان تاثیر زیادی روی پوست دارد و باعث جوانی پوست می شود ، برای تهیه ی این ماسک باید یک فنجان گشنیز خرد شده را با یک چهارم فنجان خیار و یک چهارم فنجان شیر و نصف فنجان بلغور جو دو سر به خوبی مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید.

۹. لوسیون بدن دارچین و وانیل : اگر می خواهید در منزل یک لوسیون بدن برای خود تهیه کنید باید مقادیر مساوی از دارچین ، هل ، وانیل ، روغن جوجو با و روغن هسته ی زرد الو را با هم مخلوط کنید تا یک لوسیون بدن تهیه نمایید و در منزل از آن استفاده کنید.

و اما مهمترین مطلب برای دست پیدا کردن به زیبایی پوست این است که بتوانیم به صورت مدوم از موارد ذکر شده استفاده کنیم .

منبع: تبیان 

 

سشوار یا اتوی مو؟ کدام بهتر است؟

 سشوار و اتوی مو وسایلی هستند که از آن ها برای خشک کردن، صاف کردن و حالت دادن به موها استفاده می شود. اما بعضی از افراد در استفاده از این گونه وسایل زیاده روی می کنند و با این کار سلامت موهای خود را به خطر می اندازند. 

سلامت مو، سشوار، اتو مو،مو، شادابی، سلامت مو

از یاد نبرید که لازم نیست همیشه برای خشک کردن موهای تان از سشوار استفاده کنید، یا برای صاف کردن و حالت دار کردن موها، مدتی طولانی از سشوار، بابلیس و یا اتو مو استفاده نمایید، چون موهای تان به شدت صدمه می بینند، صدمه هایی که بعضی وقت ها غیر قابل جبران هستند، مثلا باعث سوختن موها، از بین رفتن ریشه ی موها و یا حتی سوختن پوست سر می شود.هر چند اگر شما از یک اتو مو خوب استفاده کنید آسیب ها را به حداقل میرسانید اما اصل ماجرا جبران ناپذیر است .

علاوه بر این، خیلی وقت ها سشوار کشیدن باعث می شود که زیبایی موها هم از بین برود، یعنی فرد به نتیجه ی دلخواه اش نمی رسد و شرایط درست برعکس آن پیش می رود. البته شاید چند ساعتی پس از سشوار کشیدن موها صاف و براق تر از قبل شود، اما بی شک این زیبایی موقت است و آن قدر ارزش ندارد که سلامت و شادابی همیشگی موها را فدای آن کنیم. خیلی ها هم برای خشک کردن موها پس از استحمام از سشوار استفاده می کنند.


آن ها هم ممکن است درجه سشوار را طوری تنظیم کنند که باد با بیش ترین دما و در کم ترین زمان، تمام موهای شان را خشک کند، غافل از این که سشوار در همان حال که موها را خشک می کند، می تواند صدمه های زیادی هم در پی داشته باشد. به همین دلیل هم متخصصان پوست و مو می گویند که استفاده مکرر و دائمی از سشوار یا اتوی مو می تواند موجب آسیب دیدن موها شود و از طرفی، کسانی که می خواهند از این لوازم استفاده کنند نیز حتما باید شیوه صحیح را در نظر داشته باشند تا احتمال بروز این آسیب ها به حداقل برسد.

سشوار، موجب ریزش مو نمی شود
بعضی ها فکر می کنند که استفاده از سشوار یا اتوی مو مشکلی برای شان ایجاد نخواهد کرد. از نظر آن ها فقط عواملی می تواند برای موها دردسرساز شود که با ریشه ی مو تماس پیدا می کند و به طور مستقیم روی ریشه قرار می گیرد، بنابراین این افراد تصور می کنند سشوار یا اتوی مو که کاری به ریشه ندارد، بی ضرر است.
دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو ، در این باره چنین توضیح می دهد: عوامل فیزیکی که بیشتر با تنه مو تماس دارد مانند سشوار کشیدن، استفاده از اتوی مو، ژل و کتیرا معمولا موجب ریزش مو نمی شود، اما می تواند تغییراتی در تنه یا ساقه موها ایجاد کند، پس این طور نیست که بگوییم سشوار ضرری ندارد، اما به طور معمول عاملی برای ریزش موها هم نیست.
به گفته این متخصص پوست و مو، بروز چنین تغییراتی ممکن است شادابی ساقه مو را تحت تاثیر قرار دهد و اثراتی منفی برجا بگذارد.

اتوی مو یا سشوار؛ کدام بهتر است؟
شاید این پرسش برای خیلی ها مطرح شود که استفاده از سشوار عوارض کم تری برای موها ایجاد می کند یا اتوی مو؟ دکتر احسانی در پاسخ به این پرسش می گوید: اتوی مو آسیب بیش تری به موها وارد خواهد کرد و به همین دلیل هم عوارضش در مقایسه با سشوار بیش تر است.
وی یادآور می شود در صورتی که به طور دائم از سشوار یا اتو مو استفاده نکنید، چندان مشکلی هم برای تان ایجاد نخواهد شد، اما زمانی که تعداد دفعات استفاده از این لوازم افزایش می یابد، آسیب بیش تری هم به تنه ی موها وارد می شود.

باید و نبایدهای استفاده از سشوار
با وجود همه ی این دلایل، افراد زیادی به دلایل مختلف مانند حالت دادن به موها یا خشک کردن شان پس از هر بار استحمام، از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنند. متخصصان پوست و مو برای این که عوارض ناشی از این کار به حداقل برسد، توصیه می کنند که این افراد نکاتی را هنگام سشوار کشیدن در نظر داشته باشند.
آن طور که دکتر احسانی در این باره می گوید: بهتر است قبل از استفاده از سشوار، موها را کمی خشک کنید و زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید. همچنین توصیه می شود درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید و هیچ وقت زمانی که باد سشوار بسیار داغ است، موهای تان را با آن خشک نکنید.
این عضو هیات علمی دانشگاه می افزاید: این تغییر دما نکته بسیار مهمی است که برای حفظ سلامت و شادابی مو باید در نظر داشته باشید. در حقیقت، زمانی که مو هنوز خیس است و دمای پایین تری نسبت به محیط دارد، اگر به طور ناگهانی در معرض گرمای شدید قرار بگیرد مشکلاتی در تنه ی موها ایجاد خواهد شد. البته نباید تصور کنید استفاده از سشوارهایی که باد سرد دارد، برای حل این مشکل مناسب خواهد بود، بلکه توصیه می شود از سشوار فقط با درجه متوسط استفاده کنید که باد آن ولرم ولی رو به گرم است.

عوارض استفاده از سشوار
گفته می شود سشوار عاملی برای ریزش مو و صدمه دیدن ریشه ها نیست، اما خیلی از افراد از این جمله برداشت اشتباهی می کنند و می گویند چون سشوار به ریشه ی مو کاری ندارد، پس هیچ مشکلی هم ایجاد نخواهد کرد.
در صورتی که به گفته دکتر احسانی، کسانی که زیاد موهای شان را سشوار می کشند یا وقتی موها هنوز خیس است و قبل از خشک شدن، این کار را انجام می دهند و همین طور آن هایی که از سشوارهای قوی و داغ استفاده می کنند، آسیب بیش تری به موهای شان وارد خواهند کرد. این عضو هیات علمی دانشگاه می افزاید: استفاده ی نادرست و بیش از حد از سشوار می تواند باعث ایجاد دانه هایی روی تنه مو، ناصافی، بی نظمی و شاخه شاخه شدن موها شود که تمام این موارد بر شادابی و زیبایی موها تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: تبیان 
 

کرم و اسپری تاخیری، از فوائد تا عوارش

 کرم های تاخیری و اسپری تاخیری راهکاری راحت و فوری برای درمان زود انزالی هستند.

اسپری ها و کرم ها و ژل های تاخیری در صورتی که مشکل شما در زود انزالی احساسات فیزیکی است، موثر است. در این مقاله شما اطلاعات بیشتری درباره  فواید و عوارض جانبی استفاده از کرم و اسپری تاخیری یاد گرفته و در می یابید که این راه حل برای شما مناسب است یا نه!
۱-روشی بسیار آسان
استفاده از کرم های تاخیری و ژل های تاخیری سریعترین و راحت ترین روش مقابله با زود انزالی است. تنها کاری که شما نیاز دارید انجام دهید بکار بردن مقداری از آن قبل از رابطه جنسی است، سپس بعد از چند دقیقه (حدودا 10 تا 20 دقیقه) بشورید. حال همه چیز محیاست.

۲-استفاده از ژل تاخیری در صورت نیاز
کرم و یا اسپری تاخیری را باید قبل از رابطه جنسی استفاده کرد. در این صورت اگر شما تعداد دفعات ارتباط جنسی تان کم و مستمر نیست، نگرانی ای بابت دیگر روش های درمان زود انزالی که اثر لحظه ای نداشته و به مرور زمان تاثیر گذار خواهند بود را نخواهید داشت. این ویژگی بارزیست که کرم و اسپری تاخیری نسبت به دیگر روش های درمانی دارد.

صمیمیت زوجین

۳-ترکیبات اسپری تاخیری معمولا امن هستند
ترکیبات معمول این کرم ها و اسپری ها، بنزوکائین و لیدوکائین که عموما بی حس کننده های موضعی هستند، است و معمولا برای بیشتر افراد بی خطر است. کاندوم های تاخیری، اسپری های تاخیری و … این قبیل کالا ها همگی ترکیباتی مشابه دارند.

در بعضی از افراد ممکن است واکنش های عکس به کرم های بی حس کننده ی موضعی داشته باشند، اما این موارد خیلی نادر است و بیشتر افراد می توانند این ترکیبات را تحمل کنند.

۴-در دسترس بودن اسپری تاخیری بدون تجویز پزشک و نسخه
بیشتر کرم ها و اسپری های تاخیری را بدون نسخه و برخی را اینترنتی می توان تهیه کرد. بنابراین اگر شما خیلی پیگیر و مشورت با پزشک در ارتباط چنین موضوعی نیستید، این روشی خود درمان و کم عوارض است که شما بدون خجالت و شرم می توانید تهیه کنید.

۵-موثر بودن احساس سِر کنندگی آن
مهمترین سوالی که شما باید به هنگام استفاده از اسپری و کرم های تاخیری در نظر بگیرید، موثر بودن یا نبودن آن است. این روش بیشتر اوقات به خوبی عمل کرده و موثر است. گرچه این حس سِر شدن خیلی اوقات بقدری زیاد و قوی می شود که منجربه مشکلاتی می شود که شما در قسمت بعدی با این مشکلات آشنا خواهید شد.

درد بیضه

عوارض جانبی اسپری تاخیری
۱-از دست دادن نعوظ
یکی از عوارض جانبی معمول محصولات تاخیری احساس سِر کنندگی بیش از حد این نوع روش هاست. اگر کرم یا اسپری تاخیری خیلی قوی باشد و یا شما مقدار زیادی از این نوع مواد را استعمال کنید، ممکن است شما با کاهش بیش از حد حس مواجه شوید.

این مشکل ممکن است بعضی از اوقات شما را با حفظ و رسیدن به نعوظ کامل دچار مشکل کند. سپس شما مجبور به شست و شوی کامل هستید و صبر کنید تا این بی حسی موضعی از بین برود و مجدد از این روش استفاده کنید. این وضعیت مناسبی را به هنگام شور و عشق برای شما محیا نخواهد کرد.

عملکرد جنسی


۲- کاهش لذت از رابطه جنسی
یکی دیگر از مسائل معمول در کرم ها و ژل های بی حس کننده این است که شما حین رابطه جنسی با آرامش و آهسته تر پیش می روید. در نتیجه شما زمان بیشتری را در رخت خواب سپری خواهید کرد، اما شما ممکن است از حسی که دارید لذت کمتری ببرید.

می توان به این نتیجه رسید که به علت ضعیف تر شدن اعصاب لامسه شما لذت کمتری از رابطه جنسی خود می برید اما به نحوی طولانی تر شدن رابطه هم لذت بخش می باشد و از جهتی دیدن رضایتمندی شریک جنسی تان به شما احساس لذت بیشتری می دهد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
۳-انتقال به همسر
هر نوع کرم سِرکننده، پتانسیل این را دارد که در صورت انتقال به فرد مقابل چه از طریق دخول و یا چه از طریق دهان بعضی از مشکلات را برای شریکتان به بار بیاورد.

بنابراین پیروی از دستورالعمل این نوع کرم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما بعضی اوقات انتقال این کرم به علت دلایل مختلف نظیر زمان بندی اشتباه و یا شستن ناصحیح آن می تواند برای شما مشکل ساز شود به همین علت است که استفاده از کاندوم توصیه می شود. در صورتی که شما رابطه جنسی محافظت نشده دارید، مطمئن شوید که تمام کرم را قبل از رابطه بشورید.

۴-مجبور بودن به استفاده از تاخیری قبل از رابطه
با توجه به وضعیت شخصی شما، نحوه ی استفاده از اسپری تاخیری مشکل ساز خواهد بود. اگر شما در رابطه ای هستید و با درک شخصی، با توجه به داشتن برنامه و زمان بندی دقیق از زمان رابطه جنسی، استفاده از این کرم ها و اسپری ها مشکل ساز نخواهد بود.

اما اگر شما برنامه مشخص و زمان دقیقی از رابطه ندارید، استفاده از اسپری تاخیری به علت قطع ناگهانی رابطه و استفاده از کرم و اسپری و سپس طی شدن مراحل لازم، منجر به سرد شدن رابطه می شود.

خوشبختانه شریک شما مشغول لذت بردن از رابطه است و مسلما توجهی به کرمی که شما استفاده کرده اید نخواهد داشت و جای نگرانی برای شما باقی نمی گذارد.


۵-هزینه زیاد در طولانی مدت
محصولات بی حس کننده زود انزالی را درمان نمی کند، بنابراین شما اگر از این روش بطور مستمر استفاده کنید مجبور به خرید مرتب این دارو خواهید شد.

اگر شما از نظر مالی مشکلی ندارید، در خرید اسپری تاخیری هم مشکلی نبوده و از نظر مالی ارزشمند و سودمند خواهد بود و به رابطه ی شما و رضایتمندی طرفین و بهبود سطح رابطه کمک شایانی می کند. اما اگر شما زندگی فعال و اقتصادی دارید، به این نتیجه خواهید رسید که استفاده از این کرم و یا اسپری ها منجربه افزایش هزینه های روزمره شما می شود.



جمع بندی
همانطور که مطالعه کردید، دلایلی موافق و مخالف محصولات بی حس کننده موضعی وجود دارد. مثبت ترین موارد استفاده از این نوع محصولات، تهیه و در دسترس بودن آسان آن است و سریعا تاثیر گذار بوده بطوریکه شما نیازی به تلاش کردن و یاد گیری روش های کنترل انزال خود نخواهید داشت.

مشکل اصلی استفاده از این محصولات آن است که درمان دائمی برای زود انزالی محسوب نمی شود و ممکن است باعث کاهش لذت و قدرت نعوظ شود.

پیشنهاد من به شما این است که اگر نیاز لحظه ای و فوری به چیزی دارید که مشکل شما را رفع کند، ارزش دارد یک بار این نوع کرم ها و یا اسپری های تاخیری را امتحان کنید. فقط به دقت دستورالعمل گفته شده را رعایت کنید و حتما قبل از رابطه جنسی خود را بشورید تا اثری از این مواد نماند.

منبع: نبض ما 
 

11 روش عالی برای تقویت ناخن و افزایش زیبایی آن

 مراقبت از ناخن‌ها جزو کارهایی است که در کنار مراقبت از پوست و مو برای زیبایی بیشتر باید انجام داد. در این مقاله با تعدادی از بهترین روش‌های تقویت کننده ناخن آشنا می‌شوید که باعث زیبایی هر چه بیشتر دست‌های شما هم خواهد شد.


مراقبت از ناخن‌ها جزو کارهایی است که در کنار مراقبت از پوست و مو برای زیبایی بیشتر باید انجام داد. در این مقاله با تعدادی از بهترین روش‌های تقویت کننده ناخن آشنا می‌شوید که باعث زیبایی هر چه بیشتر دست‌های شما هم خواهد شد.
به ناخن‌ها آب برسانید

حتما متوجه شده‌اید وقتی پوست کسی خشک شده و رطوبت کافی ندارد؛ علاوه بر کدر شدن، سفیدک می‌زند و ظاهر زبری پیدا می‌کند. آبرسانی به ناخن‌ها همانقدر اهمیت دارد که آبرسانی به پوست اهمیت دارد؛ در غیر این صورت ناخن‌ها هم زبر و شکننده می‌شوند. برای اینکه به پوست و ناخن‌هایتان به طور هم‌زمان رسیدگی کنید، مصرف آب یا سایر مایعات رقیق مثل دوغ رقیق یا عرقیجات گیاهی رقیق شده با آب را فراموش نکنید. در عین حال هیچ وقت نگذارید دست‌هایتان به خشکی بیفتند؛ همیشه کرم یا مرطوب کننده دست به همراه داشته باشید و دست و ناخن‌ها را مرطوب کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید سعی کنید تا چند لحظه به چیزی دست نزنید تا کرم به خوبی جذب شود.
لاک مرغوب بگیرید
لاک زدن و رنگی کردن ناخن‌ها نه تنها باعث زیبایی‌شان می‌شود؛ بلکه روحیه خانم‌ها را هم بهتر می‌کند؛ اما خوب است بدانید استفاده از هر لاکی هم مجاز نیست. این روزها که انواع لاک ناخن مات، ژله ای و کروم در بازار پیدا می‌شود، دنبال بهترین کیفیت و بهترین برندهای شناخته شده باشید. بعد از پیدا کردن لاک مطمئن هم سعی کنید استفاده از آن را به موقعیت‌های خاص محدود کنید. استفاده مداوم از لاک استحکام ناخن را کم خواهد کرد؛ حالا اگر این لاک باکیفیت نباشد که اوضاع از این هم بدتر خواهد شد.
حواستان به این سه شوینده باشد
این روزها انواع و اقسام مایع دستشویی و صابون وجود دارد که هر کدام PH مختلفی دارند و تاثیر متفاوتی روی ناخن‌ها و پوست دست می‌گذارند. اگر به هر دلیلی متوجه شدید مایع دستشویی یا صابونی باعث خشکی دستتان می‌شود، آن را عوض کنید و سراغ برندهایی بروید که صابون‌های کرمی تولید می‌کنند. این صابون‌ها کمتر باعث خشکی پوست می‌شوند. ممکن است مایع دستشویی محل کارتان باعث خشکی پوستتان شود و امکان عوض کردنش وجود نداشته باشد. در این صورت بعد از هر بار شستن دست‌ها از کرم استفاده کنید. حتی می‌توانید یک کرم ساده را در کشوی محل کارتان بگذارید و مرتب سراغش بروید. در نهایت پای شامپو وسط می‌آید؛ اگر شامپوی بدنتان یا حتی موهایتان موقع شستشو باعث خشکی ناخن‌هایتان شده، استفاده از مرطوب کننده را به تعویق نیندازید.
ناخن بکارم؟

بازار کاشت ناخن بسیار داغ است؛ اما همه کارشناسان متفق القول هستند که غلبه بر عوارض کاشت ناخن امکان‌پذیر نیست. کاشت ناخن مستلزم صیقل دادن سطح ناخن و نازک کردن آن و سپس پر کردن همین سطح با مواد شیمیایی است. همین دو مسئله باعث می‌شود احتمال رشد قارچ در ناخن‌ها بیشتر شود و این تنها یکی از عارضه‌هاست. پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که می‌توانید سراغ کاشت ناخن نروید و اگر مرتب این کار را انجام می‌دهید دوره‌هایی را به استراحت ناخن‌ها اختصاص دهید.
از دستکش غافل نشوید
یکی از بدترین عادت‌های بعضی خانم‌های خانه‌دار، عدم استفاده از دستکش در حین شستن ظرف‌هاست. با نپوشیدن دستکش ظرفشویی، دست‌ها و ناخن‌هایتان را در معرض مواجهه با آب گرم و مواد شوینده قرار می‌دهید که باعث خشکی بیش از اندازه ناخن‌ها و به دنبال آن شکنندگی بالای آن‌ها خواهد شد. بنابراین حتما از دستکش استفاده کنید و اگر به دستکش حساسیت دارید مایع ظرفشویی سازگار با پوست دست تهیه کنید. ظرف‌ها را به جای آب داغ با آب ولرم رو به خنک بشویید و بلافاصله بعد از شستشو، دست‌هایتان را به خوبی مرطوب کنید.
ویتامین رسانی کنید

مصرف گروه ویتامین‌های ب و سی و همچنین خوراکی‌های ‌حاوی زینک به بهبود وضعیت پوست، مو و ناخن می‌انجامد. به خصوص خواص فوق العاده گروه ویتامین ب را دست کم نگیرید و از آن به نفع سلامت و استحکام هر چه بیشتر ناخن‌هایتان استفاده کنید.
ناخن بچسبانم؟
انواع ناخن مصنوعی ژله ای و شیشه ای در بازار پیدا می‌شود که راه حل‌های فوری برای زیبایی سریع ناخن‌ها هستند. کافی است به یک مهمانی غیر منتظره دعوت شوید و وقت کافی برای رفتن به آرایشگاه نداشته باشید؛ در این صورت داشتن چند بسته ناخن مصنوعی داخل کشوی میز توالت به دادتان خواهد رسید. نکته مهم این است که کیفیت این ناخن‌ها و چسبشان باید بالا باشد، حاوی مواد سمی نباشند و برای مدت طولانی هم روی ناخن‌ها نمانند.
استون نزنید
استون یکی از مخرب‌ترین گزینه‌ها برای پاک کردن لاک ناخن است. این ماده بسیار قوی است و اغلب بعد از استفاده باعث خشکی بیش از حد ناخن و پوست اطراف آن می‌شود. به همین دلیل استفاده از استون را کنار بگذارید و سراغ لاک پاک‌کن بروید. لاک پاک‌کن‌ها ملایم‌تر هستند و اگر پد داشته باشند، ممکن است روغنی هم باشند تا آسیب کمتری به ناخن برسد. بعد از استفاده از لاک پاک‌کن، دست‌هایتان را بشویید و مرطوب کنید.
از گوشه نگیرید
فرو رفتن ناخن در گوشت یا گوشه ناخن شدن آزاردهنده است. به همین دلیل بهتر است به جای گرفتن ناخن از گوشه‌ها، آن را صاف بگیرید و زیاد سر به سر گوشه‌ها نگذارید! برای تمیز کردن زیر ناخن‌ها یا آن‌ها را کاملا کوتاه کنید یا با استفاده از برس یا سوهان زیرشان را کاملا تمیز نگه دارید. به خصوص وقتی لاک دارید بیشتر به تمیزی ناخن‌ها دقت کنید؛ چون لاک نمی‌گذارد آلودگی زیر ناخن دیده شود و دیده نشدن به معنی تمیز بودن نیست.
مراقبت از ناخن‌های پا
برای مراقبت از ناخن‌های پا رعایت تمام موارد این مقاله لازم است؛ به علاوه اینکه متاسفانه با پوشیدن کفش‌های تنگ، به خصوص مدل‌های نوک تیز فشار زیادی روی ناخن وارد می‌کنند که ممکن است باعث ترک برداشتن سطح آن یا فرو رفتن آن در گوشت شود که هر دو حالت آزار دهنده است. به همین دلیل از پوشیدن کفش‌های تنگ خودداری کنید.
مانیکور زیاد ممنوع
اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که مرتب در آرایشگاه‌ها ناخن‌هایشان را مانیکور می‌کنند یا سوهان از دستشان نمی‌افتد، خوب است تعداد دفعات انجام این کارها را بسیار کم کنید. استفاده از مانیکور حرفه‌ای را تنها به مواقع خاص محدود کنید و اگر قصد دارید خودتان به ناخن‌هایتان برسید به جای صیقل دادن سطح ناخن با استفاده از سوهان زبر، نوکِ بلند شده ناخن‌ها را سوهان بکشید. آن هم با استفاده از یک سوهان نرم و استاندارد که مشکلی برای ناخن ایجاد نمی‌کند. در مجموع زیاد سر به سر ناخن‌هایتان نگذارید و در عوض بیشتر به آن‌ها برسید.

 

بهترین عطر زنانه پاییزی

 رایحه عطرها هم می توانند مانند باران پاییزی یا لذت قدم زدن زیر باران، حس و حال دلتان را دگرگون کنند. این اعجاز عصاره ها است که با ورود رایحه ای دل نشین به مغز انسان، حسی منحصر به فرد را خلق می کنند. 

گوش کن، صدای نفس های پاییز می آید، نگرانی هایت را از برگ های درختان آویزان کن، چند روز دیگر می ریزند! کم کم پاییز از راه می رسد قاصدک ها نوید رسیدن فصل هزار رنگ دیگری را زیر گوش درختان زمرمه می کنند. رایحه عطرها هم می توانند مانند باران پاییزی یا لذت قدم زدن زیر باران، حس و حال دلتان را دگرگون کنند. این اعجاز عصاره ها است که با ورود رایحه ای دل نشین به مغز انسان، حسی منحصر به فرد را خلق می کنند.

گاهی می توان از استشمام یک رایحه خوش چشم ها را بست و تا بی نهایت پرواز کرد، عاشق شد و خاطره ساخت. عطرها به مثابه اکسیر خاطرات و لحظه ها در مغز و جان آدمی باقی می مانند. قابلیتی شگفت انگیز از مغز که با تحلیل حس بویایی و یادآوری خاطرات، شما را متعجب می کند. با بوییدن یک رایحه آشنا می توان بار دیگر لحظات حساس و مهم زندگی را با تمام جزئیات به خاطر آورد.

چرا باید با تغییر فصل گرم به سرد عطر خود را نیز تغییر دهیم؟

رایحه عطرها هم مناسب با هر فصل طراحی های متفاوتی دارند. برای فهمیدن بهتر تفاوت عطر تابستانی و پاییزی باید بدانید که تراکم مولکول عطرهای فصل سرد بیشتر بوده که باعث ماندگارتر شدن رایحه آن ها می شود.

این تفاوت رایحه در فصل های مختلف به این دلیل است که دمای هوا در پخش بوی عطر و ماندگاری آن بسیار تاثیر گذار است. زمانی که عطر بر روی پوست اسپری می شود، مخصوصا بر روی نبض، هر چقدر دمای هوا گرم تر باشد عمل تبخیر نت های عطر سریع تر اتفاق می افتد و بوی رایحه در هوای اطراف ساطع می شود.

استایلی متفاوت با رایحه ای گیرا و دل پذیر به رنگ پاییز

 با تغییر فصل ها نوع پوشش تغییر می کند و لباس ها به سمت ضخیم تر شدن می روند. اگر علاقه مند هستید که تیپ و ظاهر خود را تکمیل کرده و استایلی کاریزماتیک داشته باشید. در هنگام انتخاب عطر خود نهایت دقت و وسواس را به کار ببرید.

عطرهای پاییزی با نت هایی بی نظیر جذابیت استایل شما را چند برابر خواهند کرد. زیرا عطری که برای تابستان استفاده می شود با عطر مخصوص پاییز یا زمستان متفاوت است. با کوتاه تر شدن روزها و خنک شدن هوا بهتر است عطرهای خنک و ملایم تابستانی را کنار گذاشته و متناسب با پوشش فصل جدید، از رایحه عطرهای پاییزی با نت هایی گرم تر و تندتر استفاده کنید.


2


عطر و ادکلن های پاییزی چه رایحه هایی در دل خود دارند

نت عطرهای پاییزی معمولا به دلیل خنک تر شدن هوا، بیشتر با اسانس های گرم طراحی می شوند.  نت هایی چون ادویه، چوب، شکلات، صندل همچنین نت های شرقی تند مثل عنبر و عود با رایحه هایی تند و غلیظ و نت هایی گیرا چون قهوه، الکل و چرم، جز نت های غالب و پرکاربرد در فرمولاسیون ساختاری بهترین عطرهای مناسب پاییز هستند.

 البته اصلی ترین عامل تمایز بین معروف ترین عطرهای پاییزی مردانه و عطر زنانه، استفاده از برخی نت های گل دار با بوی ظریف و لطیف در محصولات زنانه این عطرها است. آقایان خیلی به ترکیب هایی با بوی گل علاقه مند نیستند.

نکاتی که برای خرید عطرهای پاییزی زنانه باید دانست

از نکات مهم در زمان خرید عطر یا ادکلن زنانه در فصل پاییز توجه به گرم بودن طبع آن است. زیرا استفاده از رایحه خنک در هوای سرد و پاییزی به خوبی حس نمی شود. زیرا این رایحه ها سبک هستند و باید در آب و هوای گرم تر استفاده شوند.

تجربه ثابت کرده است که بهترین عطرهای پاییزی، به طور قطعی طبعی گرم دارند. زیرا بوی سنگین و تند عطرهای گرم در فصول سرد کاملا حس بویایی انسان را تحریک می کند. همچنین افرادی که در پاییز از عطر های گرم استفاده می کنند بازخوردهای مثبت بیشتری را تجربه خواهند کرد.

منبع: afkarnews 

 

آشنایی با بهترین و بی‌دردترین روش مو زدایی

 آیا کرم‌های موبر برای زدودن موهای زائد گزینه مناسبی هستند؟ 

همیشه شب را برای زدودن موهای زائد انتخاب کنید چون پوست این امکان را خواهد داشت که به خوبی استراحت کند و درنهایت قرمزی‌های احتمالی ایجادشده روی پوست، تا روز بعد محو خواهد شد. 

امروزه صنعت زیبایی به دنبال راهی است تا موهای زائد را در کمترین زمان و با بهترین و ماندگارترین نتیجه از بین ببرد زیرا اپیلاسیون با موم، دردناک است و استفاده از ژیلت نیز دردسرهای خاص خودش را دارد، از جمله اینکه رشد دوباره موها بسیار سریع خواهد بود. از این‌رو، بسیاری از بانوان بر این باورند که کرم‌های موبر تنها روش ممکن برای موزدایی است. این کرم‌ها بهترین و بی‌دردترین روش برای موزدایی از کل بدن محسوب می‌شوند.

نحوه عملکرد کرم‌های موبر

کرم‌های موبر حاوی مواد شیمیایی هستند که با حمله به کراتین (ماده اصلی تشکیل‌دهنده ساختمان مو)، موها را حل می‌کنند. بانوانی که برای اپیلاسیون، در جستجوی تکنیک‌های بی‌درد هستند معمولاً به این نوع کرم‌ها رومی‌آورند. هرچند این کرم‌ها میان دختران نوجوان که موهای زائد ظریف و اندکی دارند، رایج‌تر است.


نحوه رویش موها بعد از مصرف کرم‌های موبر

کرم‌های موبر، مانند موچین،‌ موم یا اپیلاتورهای برقی، موها را از ریشه جدا نمی‌کنند یا مانند ریش‌تراش، موها را نمی‌شکنند، بلکه موها حل می‌شوند. با این حال ریشه موها هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند و دقیقاً به همین دلیل، موها بعد از 4 تا 6 روز دوباره پدیدار می‌شوند که البته زمان نسبتاً کوتاهی است.

شیوه استفاده از کرم‌های موبر

موزدایی با کرم‌های موبر، بسیار ساده است. کرم را روی پوست کاملاً تمیز و خشک بزنید. در استفاده از کرم سخاوت به خرج دهید! اجازه دهید کرم به مدت 5 تا 8 دقیقه روی پوست بماند. معمولاً مدت زمان لازم روی بسته محصول درج شده است. هرگز از این مدت فراتر نروید. درنهایت موضع مورد نظر را با آب فراوان بشویید.

تحت هیچ شرایطی نباید از کرم‌های موبر برای نواحی حساس یا آسیب‌دیده پوست استفاده کنید. درست است که زدودن موهای زائد با کرم‌های موبر بسیار کاربردی، سریع و بی‌درد است، بعضی از این کرم‌ها حاوی مقادیر زیادی اوره و بعضی دیگر حاوی مشتقات گوگرد هستند

به یاد داشته باشید حساسیت به کرم‌های موبر بسیار رایج است. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از اولین مصرف،‌ حتماً مقداری از کرم را روی قسمت کوچکی از پا بزنید تا اگر احیاناً به این ماده حساسیت داشتید، ناگهان غافلگیر نشوید! بعد از اینکه کرم را امتحان کردید، حتماً حداکثر 48 ساعت صبر کنید و اگر در این مدت هیچ‌گونه علائمی از حساسیت مشاهده نکردید، اپیلاسیون را آغاز کنید. قبل از شروع کار،‌ برای جلوگیری از شکل‌گیری موهای زیرپوستی، حتماً پوست را پاک‌سازی یا همان لایه‌برداری کنید. بعد از اتمام کار نیز لازم است پوست را با مواد بدون الکل مرطوب کنید تا امکان بروز التهاب پوستی به حداقل برسد. افرادی که به درمان‌ها و روش‌های خانگی علاقه‌مند هستند، بعد از اپیلاسیون، موضع را با آب نصف یک عدد لیموترش ماساژ می‌دهند چون لیموترش در سلامت و شادابی پوست معجزه می‌کند.

بعد از اپیلاسیون با کرم‌های موبر، لایه شاخی پوست که حکم لایه محافظ را دارد، باید دوباره ‌ترمیم شود و این ترمیم نیز چند روزی طول خواهد کشید. توصیه ما به شما این است که تا 48 ساعت در معرض آفتاب نباشید و در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب، حتماً از کرم ضدآفتاب قوی استفاده کنید. خوشبختانه در گذر زمان فرمول کرم‌های موبر آن‌قدر پیشرفت کرده که می‌توان گفت امروزه کمتر فراورده موبری در بازار، منجر به جوش و حساسیت پوستی می‌شود.

نحوه انتخاب کرم موبر

بهترین کرم موبر،‌ کرمی است که توان موزدایی قسمت زیادی از موهای زائد را داشته باشد. با این حال توصیه می‌شود کرم را با توجه به ناحیه موردنظر انتخاب کنید. اپیلاسیون ساق پا معمولاً بی‌دردسرتر است چون این ناحیه در مقایسه با صورت، پوست مقاوم‌تری دارد. با این حال، حتماً قبل از مصرف، ماده را روی پوستتان امتحان کنید. اگر تصمیم دارید تمام بدن را با این کرم‌ها اپیلاسیون کنید، لازم است نکاتی را مدنظر داشته باشید. به عنوان مثال هنگام موزدایی ناحیه تناسلی (مردانه یا زنانه) لازم است جوانب احتیاط را رعایت کنید.

شاید این سؤال در ذهنتان مطرح شود که آیا این کرم‌ها برای اپیلاسیون صورت گزینه مناسبی هستند؟ صادقانه اعتراف می‌کنیم که بهترین و ماندگارترین روش برای اپیلاسیون ناحیه فوقانی لب‌ها (اصطلاحاً پشت لب)، موم سرد یا گرم است چون با پیاده‌سازی این روش، موها در فاصله زمانی طولانی‌تری رشد خواهند کرد.

با تمام این تفاصیل اگر موی زائد انبوهی ندارید، کرم‌های اپیلاسیون می‌توانند گزینه خوبی باشند و در این صورت کرم‌های موبر مخصوص صورت بهترند چون ملایم‌تر هستند و غالباً منجر به التهاب پوستی نمی‌شوند.

شیوه زدودن موهای زائد ناحیه تناسلی با کرم‌های موبر

بدون شک وقتی صحبت از اپیلاسیون این ناحیه حساس به میان می‌آید، اغلب روش‌ها به نوعی سخت و شاید دردآور جلوه می‌کنند. خوشبختانه ژیلت و کرم‌های موبر، گزینه مناسبی برای موزدایی از این ناحیه محسوب می‌شوند ولی از آنجا که استفاده از ژیلت عموماً با جراحاتی همراه است، کرم‌های موبر طرفداران بیشتری دارند. البته عده‌ای بر این باورند که مواد شیمیایی موجود در این کرم‌ها برای این ناحیه حساس مضر است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام خرید، سراغ کرم‌هایی بروید که منحصراً برای صورت و این ناحیه طراحی شده‌اند. 

کرم‌های موبر برای ناحیه تناسلی گزینه مناسبی هستند ولی باید قبل و حین مصرف احتیاط کنید و پیش‌بینی‌های لازم را به عمل بیاورید. حین کار حتماً از آینه استفاده کنید تا دقیقاً بدانید کرم را به چه قسمت‌هایی می‌زنید. یادتان باشد غشای مخاطی این ناحیه هرگز نباید با کرم موبر تماس پیدا کند و کرم هرگز نباید بیش از زمان توصیه‌شده، روی پوست باقی بماند چون قطعاً عوارض دردناکی در انتظارتان خواهد بود.

حتماً قبل از مصرف کرم، از عدم حساسیت‌زایی آن، طبق آنچه توضیح داده شد، اطمینان حاصل کنید. درنهایت، قبل از شروع، ناحیه تناسلی را کاملاً خشک کنید چون کرم روی پوست مرطوب کارایی نخواهد داشت. بعد از سپری شدن زمان ذکرشده روی بسته محصول، کرم را با کاردک موجود به آرامی از روی پوست بردارید و موضع را با آب فراوان بشویید. یادتان باشد قبل از برداشتن کرم از روی پوست این ناحیه، شستشو را آغاز نکنید چون این احتمال وجود دارد که کرم با غشای مخاطی تماس پیدا کند که قطعاً اتفاق خوبی نخواهد بود بنابراین حتماً اول کرم را با کاردک از روی پوست بردارید و بعد به فکر شستن باشید.

فواید و مضرات کرم‌های موبر

زدودن موهای زائد با کرم‌های موبر، در مقایسه با موم یا ژیلت، کم‌دردتر است. این کرم‌ها برای اپیلاسیون ساق پا و نیز نواحی کوچکی که دسترسی به آن‌ها به سختی امکان‌پذیر است گزینه مناسبی هستند، در تمام مغازه‌ها و بوتیک‌های لوازم آرایشی یافت می‌شوند و از آنجا که برای مصرف آن‌ها نیازی به مراجعه به سالن‌های آرایشی نیست، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. علاوه بر این، کرم‌های موبر برخلاف ژیلت، هیچ‌گونه بریدگی یا زخم عمیقی روی پوست ایجاد نمی‌کنند و سرعت رشد موها بعد از مصرف آن‌ها به مراتب کندتر از زمانی است که از ژیلت استفاده می‌شود.

اگر شما از آن گروه افرادی هستید که پوست حساسی دارید، ممکن است پوستتان بعد از مصرف کرم موبر آزرده شود. خبر خوب اینکه امروزه تقریباً تمام کرم‌های موبر موجود در بازار غنی از آلوئه‌ورا و ویتامین E هستند؛ یعنی موادی که در تسکین پوست معجزه می‌کنند.

این نکته را فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی نباید از کرم‌های موبر برای نواحی حساس یا آسیب‌دیده پوست استفاده کنید. درست است که زدودن موهای زائد با کرم‌های موبر بسیار کاربردی، سریع و بی‌درد است، بعضی از این کرم‌ها حاوی مقادیر زیادی اوره و بعضی دیگر حاوی مشتقات گوگرد هستند. آن گروه از کرم‌های موبری که حاوی اوره هستند، همزمان هم موها را به نوعی حل می‌کنند و هم لایه شاخی (خارجی‌ترین لایه سطح روپوست) که نقش محافظ پوست را دارد، از بین می‌برند. آن گروه از کرم‌های موبری که حاوی مشتقات گوگرد هستند نیز به صورت شیمیایی به سلول‌های پوست و مو حمله می‌کنند. محققان بر این باورند که مصرف مستمر کرم‌های موبر ممکن است در بلندمدت باعث مسمومیت شود بنابراین بهتر است این کرم‌ها به طور مداوم مورد استفاده قرار نگیرند.

 

نکته بسیار مهم دیگر اینکه همیشه شب را برای زدودن موهای زائد انتخاب کنید چون پوست این امکان را خواهد داشت که به خوبی استراحت کند و درنهایت قرمزی‌های احتمالی ایجادشده روی پوست، تا روز بعد محو خواهد شد.

منبع: تبیان

 

کدام نوع کانسیلر مناسب پوست شماست

 کانسیلرها بهترین محصولات آرایشی برای پنهان کردن تمام معایب صورت می باشند که انواع مختلفی از جمله کانسیلر استیکی ، مایع ، پودری و رنگی دارند. 

شیعه نیوز: کانسیلر (Concealer) نوعی وسایل آرایشی است که برای پوشش دادن تیرگی های پوست ، جای جوش ، گودی و سیاهی دور چشم ، آکنه و لکه های پوستی و دیگر عیوب به کار می رود . کانسیلر یک نوع فونداسیون فشرده با غلظت بالا است که قابلیت پوشش دهی بالایی برای رفع نواقص پوست دارد.

تولید کنندگان لوازم آرایش مانند برند پرستیژ ، انواع مختلفی از کانسیلر را تولید می کنند . انتخاب نوع کانسیلر باید متناسب با رنگ پوست باشد . برخی از کانسیلرها برای بازسازی پوست به کار می روند یعنی برای پوشش دادن لکه های جدید پوست انتخاب ایده آلی می باشند.

پیش از انتخاب و استفاده کانسیلر با انواع آن آشنا شوید

کانسیلرهای استیکی 

این نوع کانسیلر مانند رژ لب طراحی شده اند و حالتی شبیه کرم دارد . هرگز نباید مستقیما این استیک ها را بر روی پوست استفاده کنید . همیشه با برس یا براش کانسیلر را روی صورت بزنید.

برخی از کانسیلرهای استیکی که قیمت ارزانی دارند ، دارای ماندگاری زیادی نمی باشند بنابراین در طول روز باید چندین بار از آنها استفاده کرد .این نوع کانسیلر ها برای مسافرت ، یا گذاشتن در کیف های دستی و کوچک مناسب هستند.

کانسیلرهای مدادی

کانسیلر مدادی شباهت بسیاری به نوع استیک دارد با این تفاوت که کمی چسبناک تر است و شبیه خط چشم های مدادی می باشد . این نوع کانسیلر برای افرادی که تمایل دارند پوشش متوسطی روی صورت خود ایجاد کنند ، مناسب است.

کانسیلرهای مدادی در شرایط آب و هوایی گرم نیز حالت جامد خود را حفظ می کند به همین دلیل برای فصل تابستان انتخاب خوبی است . از کانسیلرهای مدادی می توان برای مسافرت نیز استفاده کرد.

کانسیلر کرم

کانسیلرهای فشرده شده و قوام دار به عنوان کانسیلرهای کرم شناخته می شوند که توسط براش یا انگشت مورد استفاده قرار می گیرند . کرم های کانسیلر دارای پوشش دهی مناسبی هستند و برای افرادی که نیاز به پوشاندن لک های پوستی دارند انتخاب ایده آلی است .این نوع کانسیلرها ، ماندگاری طولانی دارند یعنی چروکیده ، خشک و پوسته پوسته نمی شوند.

کانسیلر مایع

کانسیلرهای مایع مانند کرم پودرهای مایع هستند و هنگام استفاده توسط قلم های آرایشی و اسفنج ، تاثیر بسیار عالی دارند . چنانچه در دنیای مد نمناک گفته ایم کانسیلرهای مایع برای ایجاد پوشش و لایه ای روی پوست استفاده می شوند، و برای ایجاد این پوشش به زمان زیادی نیاز دارند.

برخی از کانسیلرهای مایع را به سختی می توان با دیگر لوازم آرایشی ترکیب کرده و استفاده نمود .بنابراین پیش از خشک شدن این نوع کانسیلر بر روی پوست باید با کرم پودر ترکیب شوند . نوع ارزان تر این کانسیلرها ممکن است در طول روز بر روی صورت ، به حالت پوسته پوسته شوند.

کانسیلر رنگی

معمولا کانسیلرها در رنگ های مختلف مانند زرد، سبز، صورتی و .. نیز وجود دارند.

کانسیلر زرد :

این رنگ برای هر پوستی انتخاب خوبی است که لک های تیره را محو می کند . برای رفع تیرگی اطراف چشم بهتر است از کانسیلر زرد رنگ استفاده کنید .علاوه بر این کانسیلر زرد پوشش دهی خوبی را برای انواع لکه ها و تیرگی ها را بر روی پوست ایجاد می کند.

کانسیلر سبز :

این رنگ کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست به کار می رود . برای پوشاندن لکه های قرمز مادر زادی یا محو کردن جوش های قرمز و هر نوع لک پوستی قرمز رنگ استفاده می شود.

کانسیلر نارنجی :

افرادی که پوست سبزه دارند بهتر است از این رنگ استفاده کنند . البته بهتر است قبل از خرید ، آن را در اطراف دهان تست کنند.

کانسیلر صورتی یا بنفش :

افرادی که پوست صورت آنها مایل به زرد است می توانند از کانسیلر صورتی یا بنفش استفاده کنند.برای پوشاندن لک های تیره و بنفش مانند کبودی یا تیرگی زیاد اطراف چشم از این کانسیلر انتخاب بسیار خوبی است .کانسیلرها را معمولا قبل از کرپ پودر پایه استفاده می کنند تا پوشش دهی بهتری برای لکه های پوستی ایجاد کند.

کانسیلرهای پودری

بهترین نوع کانسیلرها، انواع پودری آنها است. این کانسیلرها برای استفاده با لوازم آریشی معدنی مورد مصرف قرار می گیرند .برخی از کانسیلرهای پودری ممکن است در ظروفی مخصوص مانند پودرهای صورت فشرده شوند.

پوشش دهی کانسیلرهای پودری در سطح متوسطی است اما می توان به همراه کرم پودرهای مایع و انواع کرم پودرها به راحتی از این کانسیلرها استفاده کرد. بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از کانسیلرهای پودری و ترکیب آن با کرم پودرها استفاده کنند.

روش انتخاب یک کانسیلر خوب

افراد با پوست چرب و دارای منافذ بزرگ نباید از کاسیلرهای کرمی یا استیکی استفاده کنند .چرا که این نوع کانسیلرها منافذ پوست را مسدود می کنند و موجب بزرگتر و مشخص تر شدن آنها می شوند . همچنین این کانسیلر ها نوعی درخشش و براقیت روی پوست ایجاد می کنند که باعث چرب تر دیده شدن پوست می شوند.

مانند هر محصول آرایشی ، کانسیلر نیز باید متناسب با نوع پوست انتخاب شود . مثلا افرادی که پوست خشک دارند نباید از یک کانسیلر مایع استفاده کنند زیرا یک حالت مات بر روی پوست ایجاد می کند که موجب تشدید خشکی پوست می شود . بنابراین جلوه زیبایی در نهایت نخواهد داشت.

برای زدن کانسیلر به زیر چشم باید نوعی را انتخاب کنید که یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست باشد در غیر این صورت اگر رنگ کانسیلر بسیار روشن تر باشد ، قسمت های بسیار سفید و روشنی در زیر چشم ایجاد می کند که ظاهر زیبایی نخواهد داشت!

منبع: shia-news 

 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد