x تبلیغات
مراقبت از پوست

آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار

 امیدواریم مطلب آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار نکات کاربردی و کارآمد فراوانی را به شما آموزش داده باشد. گرچه ممکن است تصور کنید این نکات ساده هستند و آیا می‎توانم از آنها برای کاهش و درمان پوست جوشدار و خشک خود بهره ببرم یا نه؟ 

 

مقدمه آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار

اگر پوست خشکی دارید و دائما جوش می‎زنید، احتمالا نوع پوست شما پوست مختلط است. پوست‎های خشک معمولا نیاز به مراقبت بیشتری در مقایسه با انواع دیگر پوست‎ها دارند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم به تکنیک‎ها و ترفندهای مراقبتی کاربردی مناسب پوست خشک و مختلط اشاراتی داشته باشیم. در ادامه علاوه بر این تکنیک‎ها شما را با راه و روش‎هایی برای درمان پوست خشک و جوشدار نیز آشنا می‎کنیم. برای آشنایی با این تکنیک ها در ادامه با ما همراه باشید.

 

پوست من چه نوع پوستی است؟ پوست خشک یا مختلط؟

پوست خشک معمولا به شدت خشک می‎شود و نیازمند آبرسانی است. اگر در ساعات ابتدایی صبح حس می‎کنید سلول‎های پوستتان از خشکی زیاد به یکدیگر چسبیده‎اند باید بگوییم شما نیازمند استفاده از آبرسان و مرطوب کننده قوی هستید. البته علاوه بر استفاده از این کرم‎ها توصیه می‎شود حداقل روزی چهار لیوان آب بنوشید تا بتوانید پوست خود را مرطوب نگه دارید. بد نیست بدانید معمولا پوست خشک دچار جوش یا آکنه نمی‎شود اما اگر پوست شما جوش می‎زند، ممکن است علت آن این باشد که نوع پوستتان مختلط است و یا اینکه دچار مشکل درونی همچون تغییر در هورمونها شده‎اید. پس حتما قبل از شروع هر درمان و مراقبتی به پزشک متخصص مراجعه کرده و یک آزمایش کلی و جامع انجام دهید تا از وضعیت بدن خود مطلع شوید. پس از آن می‎توانید به درمان پوست جوشدار وخشک خود بپردازید.

 

از کجا نوع پوست خود را تشخیص دهم؟

شما قبل از خرید محصولات مراقبتی پوست باید حتما نوع پوست خود را شناسایی کنید. برای این کار تا یک ساعت پس از حمام از هیچگونه لوسیون و یا کرم مرطوب‎کننده‎ای استفاده نکنید. پس از گذشت یک ساعت نواحی مختلف پوست صورت خود را با استفاده از یک دستمال کاغذی لمس کنید. اگر دستمال کاغذی پس از لمس صورتتان در برخی نواحی چرب شد و برخی نواحی دیگر حس خشک بودن شدید داشت،  پوست شما مختلط است. اما در صورتی که حس خشکی شدید کلیه مناطق پوست صورت شما را در برگرفته بود، پوستی خشک دارید. حالا شما می‎توانید متناسب با نوع پوست خود از محصولات متنوع مراقبتی برای درمان پوست خشک و جوشدار استفاده کنید.

 

چگونه از پوست خشک و جوشدار خود مراقبت کنم؟

پوست خشک و جوشدار در مقایسه با پوست‎های دیگر در معرض پیری زودرس و چین و چروک فراوان قرار دارد. به همین علت توصیه می‎شود حتما از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کرده و پوست خود را دائما مرطوب نگه دارید. حتما پس از استفاده از محصولات آرایشی پوست خود را با ژل شست و شو بشوییدو پس از آن از کرم آبرسان استفاده کنید. استفاده از ماسک‎های خانگی و طبیعی همچون ماسک عسل، ماسک آلوئه ‎ورا و ماسک خیار را در روتین پوستی خود قرار دهید. شما با استفاده از این ماسک‎های خانگی می‎توانید به رطوبت و شادابی پوست خود کمک کنید. آخرین ترفند مراقبت از پوست خشک مصرف روزانه حداقل ۳ تا ۵ لیوان آب است. همچنین، استفاده از میوه و سبزیجات هم بخشی از روتین پوستی شما هستند.

 

آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار

از جمله تکنیک‎های درمان پوست‎های خشک و مختلط می‎توان به تکنیک‎های زیر اشاره کرد:

حتما قبل از خواب پوست خود را با ژل مخصوص پوستهای خشک شسته و به آرامی صورت خود را خشک کنید. شما می‎توانید از ماسک آبرسان خانگی یا ماسک­های موجود در بازار برای افزایش رطوبت پوست بهره ببرید. توجه داشته باشید، استفاده زیاد از این ماسک‎ها نیز تاثیر معکوس دارد.

از کرم‎ها و محصولات مناسب پوست خشک و مختلط برای درمان پوست خشک و جوشدار استفاده کنید. کرم شب مرطوب کننده قوی مناسب پوست خشک است. معمولا کرم‎های شب سرشار از مواد مغذی و مورد نیاز پوست هستند. به همین خاطر، استفاده از این کرم‎ها می‎تواند شادابی و طراوت پوست شما را چندین برابر کند.

هر روزه از کرم ضدآفتاب، عینک و کلاه استفاده کنید. سعی کنید در معرض نور خورشید قرار نگیرید و در صورت امکان از چتر و کلاه به عنوان یک روکش استفاده نمایید. فراموش نکنید، نور خورشید می‎تواند منجر به افزایش بیماری‎ها و لکه های پوستی شود.

سبک زندگی سالمی داشته باشید. یکی از روش‎ها و تکنیک‎های رهایی از جوش و آکنه داشتن سبک زندگی سالم و فعال است. زمانی که شما بین سه تا ۵ جلسه در هفته ورزش می‎کنید و به مصرف مواد غذایی سالم همچون میوه و سبزیجات می‎پردازید و غذاهای خانگی و تازه مصرف می‎کنید، پس از مدتی از پوستی شاداب و سالم نیز برخوردار می‎شوید.

جمع بندی آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار

امیدواریم مطلب آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار نکات کاربردی و کارآمد فراوانی را به شما آموزش داده باشد. گرچه ممکن است تصور کنید این نکات ساده هستند و آیا می‎توانم از آنها برای کاهش و درمان پوست جوشدار و خشک خود بهره ببرم یا نه؟ باید گفت بله نکات فوق می‎توانند به شما در داشتن پوستی شاداب، جوان و زیبا کمک کنند.

گاها تشخیص پوست خشک و مختلط کاری سخت و طاقت فرسا به نظر می‎رسد. به همین خاطر، شما نیازمند داشتن اطلاعات و دانش فراوان برای تشخیص نوع پوست خود هستید. ما در مطلب آشنایی با تکنیک‎های درمان پوست خشک و جوشدار شما را با روش‎هایی ساده که می‎توانید از آنها برای تشخیص نوع پوست خود استفاده کنید، آشنا کرده‎ایم. علاوه بر این، می‎توانید با تکنیک‎ها و ترفندهایی به ظاهر ساده اما کاربردی برای مراقبت و محافظت از پوست‎های خشک یا مختلط آشنا شوید. پس حتما به مطالعه این مطلب کوتاه اما کاربردی و کارآمد بپردازید و از این اطلاعات برای بهبود وضعیت پوست و ظاهر خود بهره ببرید. 

منبع: اخبار رسمی 

 

کم هزینه ترین روش ها برای زیبایی پوست

 اکثر خانم ها و دخترخانم ها اهمیت خیلی زیادی به زیبایی پوست و صورت  خود می دهند اما بسیاری از آن ها از روش های مصنوعی و استفاده از مواد شیمیایی خسته شده اند و یا به دلیل هزینه های سنگین مواد آرایشی و بهداشتی شیمیایی توان استفاده از آن ها را ندارند. 

در این مطلب، روش های طبیعی و کم هزینه برای زیبایی پوست را به شما ارائه می دهیم تا در کنار دستیابی مناسب ، بتوانیم از مواد در دسترس نهایت استفاده را داشته باشیم :

۱.ماسک ماست : برای تمیز و ضدعفونی کردن پوست خود از ماسک ماست استفاده کنید ، ۱ فنجان ماست و یک چهارم فنجان عسل را باهم مخلوط کرده روی پوست صورت خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوست خود را بشویید ، اگر پوست شما خشک است از ماست پر چرب و اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب استفاده کنید این کار باعث تمیز و ضد عفونی شدن پوستتان می گردد. ماست اثر آرام بخش و خنک کننده پوست نیز دارد.

۲.ماسک زغال اخته : زغال اخته حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، ویتامین سی و ای می باشد که باعث شادابی و جوانی پوست می شوند به این منظور مقداری روغن زیتون ، عسل و زغال اخته را درون مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب بشویید .

۳. اسکراب کدو تنبل : اسکراب کدو تنبل باعث از بین رفتن ترک های پوستی بویژه ترک های پاشنه ی پا می شود ، برای تهیه ی این اسکراپ یک چهارم فنجان کدو تنبل را با یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا زیتون ، چند قطره آب لیمو ومقداری پودر قهوه مخلوط کرده و به پاهای خود بمالید و این عمل را تا ۱۰ روز تکرار کنید.

اگر اهل نوشیدن قهوه هستید باقیمانده ی آن را دور نریزید شما می توانید از آن اسکراب بدن تهیه کنید ، قهوه باعث کاهش رگ های سلولیت و واریسی پوست می شود برای این کار ۲ فنجان پودر قهوه را با نصف فنجان شکر و یک فنجان آب مخلوط کنید و روی پوست خود مالیده وماساژ دهید و پس از مدتی با آب ولرم بشویید

۴. ماسک دارچین و جوز : این ماسک بسیار مناسب پوست های خسته وآکنه دار می باشد برای تهیه ی این ماسک یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری پودر جوز مخلوط کرده و روی پوستتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوست را بشویید و این عمل را تا یک هفته تکرار کنید.

۵.اسکراب بدن قهوه : اگر اهل نوشیدن قهوه هستید باقیمانده ی آن را دور نریزید شما می توانید از آن اسکراب بدن تهیه کنید ، قهوه باعث کاهش رگ های سلولیت و واریسی پوست می شود برای این کار ۲ فنجان پودر قهوه را با نصف فنجان شکر و یک فنجان آب مخلوط کنید و روی پوست خود مالیده وماساژ دهید و پس از مدتی با آب ولرم بشویید .

۶.ماسک تخم مرغ و عسل : ماسک تخم مرغ و عسل برای کاهش چین و چروک و منافذ پوست صورت بسیار مفید است برای تهیه ی این ماسک ۱ عدد تخم مرغ را با ۱ قاشق غذا خوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید این کار باعث مرطوب شدن پوست نیز می گردد.

۷.تونر پوست گیاهی : همه ی ما می دانیم که مصرف سبزیجات و میوه های تازه تاثیر بسزایی روی پوست دارد و باعث جوانی و شادابی و سلامت پوست می گردد بنابراین مصرف روزانه ی خیار، گوجه ، جعفری ، کاهو ، لیمو ، هویج ودیگر سبزیجات باید در رژیم غذایی روزانه ی شما گنجانده شود.

۸. ماسک گشنیز : گشنیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان تاثیر زیادی روی پوست دارد و باعث جوانی پوست می شود ، برای تهیه ی این ماسک باید یک فنجان گشنیز خرد شده را با یک چهارم فنجان خیار و یک چهارم فنجان شیر و نصف فنجان بلغور جو دو سر به خوبی مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید.

۹. لوسیون بدن دارچین و وانیل : اگر می خواهید در منزل یک لوسیون بدن برای خود تهیه کنید باید مقادیر مساوی از دارچین ، هل ، وانیل ، روغن جوجو با و روغن هسته ی زرد الو را با هم مخلوط کنید تا یک لوسیون بدن تهیه نمایید و در منزل از آن استفاده کنید.

و اما مهمترین مطلب برای دست پیدا کردن به زیبایی پوست این است که بتوانیم به صورت مدوم از موارد ذکر شده استفاده کنیم .

منبع: تبیان 

 

آیا کرم های ضد چروک واقعا موثر هستند؟

 امروزه کرم های ضد چروک یکی از پر مصرف ترین محصولات مراقبت پوست هستند. بسیاری از مردم و به خصوص خانم ها این کرم ها را به این امید تهیه می کنند که بتوانند چین و چروک های را کاهش داده و پوستشان را جوان تر نشان دهند.

 آیا کرم های ضد چروک واقعا موثر هستند ؟
 آیا کرم های ضد چروک واقعا موثر هستند؟

امروزه کرم های ضد چروک یکی از پر مصرف ترین محصولات مراقبت پوست هستند. بسیاری از مردم و به خصوص خانم ها با خرید کرم ضد چروک سعی دارند تا بتوانند چین و چروک های پوست را کاهش داده و پوستشان را جوان تر نشان دهند.

 آیا کرم های ضد چروک واقعا موثر هستند ؟

از آنجایی که این کرم ها در بین دارو ها دسته بندی نمی شوند، برای اثبات اثر گذاری آن ها نیاز به تحقیقات علمی نیست و تنها ملاک تاثیر گذاری اغلب به ترکیبات به کار رفته و مدت زمان استفاده از آن ها بستگی دارد.

مواد تشکیل دهنده کرم های ضد چروک

مرطوب کردن و آبرسانی پوست به تنهایی می تواند ظاهر پوست شما را بهبود ببخشد. رطوبت به طور موقت پوست را حجم داده و ظاهر چین و چروک ها را کمرنگ می کند.

کرم های ضد چروک اغلب دارای ترکیبات مرطوب کننده ای هستند که به بهبود کیفیت پوست و شفافیت آن و کاهش خطوط ریز صورت کمک می کنند. اثر گذاری این محصولات تا حدود زیادی به نوع پوست شما و ماده ای که در فرمولاسیون آن استفاده شده بستگی دارد.

در اینجا به ترکیبات متداولی که باید در خرید کرم های ضد پیری و ضد چین و چروک به آن توجه داشته باشید اشاره می کنیم.

رتینوئید ها

رتینوئیدها ترکیباتی از ویتامین A هستند که اغلب با نام های رتینول و رتینوئیک اسید در کرم های ضد چروک دیده می شوند. این مواد برای ترمیم پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه نور خورشید و همچنین کاهش خطوط و چین و چروک های پوست استفاده می شود.

ویتامین C

مولکول های ناپایدار اکسیژن موجود در هوا سلول های پوستی را تجزیه کرده و باعث ایجاد چین و چروک ها می شوند. ویتامین C یا اسید اسکوربیک یک آنتی اکسیدان قوی بوده و وجود آن در ترکیبات کرم ها، از پوست در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد هوا محافظت می کند.

اسیدهای هیدروکسی آلفا (AHA)

اسید های هیدروکسی آلفا شامل ترکیباتی مثل اسید گلیکولیک، اسید سیتریک و اسید لاکتیک هستند. این ترکیبات برای لایه برداری سلول های مرده از روی پوست استفاده می شوند. استفاده منظم از محصولی که در ترکیبات آن اسید هیدروکسی آلفا (AHA) وجود دارد، پوست شما صاف و یکدست کرده و برای استفاده سایر محصولات آرایشی آماده می کند.

کوآنزیم Q10

این ماده به کاهش چین و چروک های ریز دور چشم کمک می کند. همچنین پوست را در برابر اشعه های مضر نور خورشید ایمن می کند.

عصاره های گیاهی و طبیعی

برای اینکه اثر گذاری کرم های ضد چروک بیشتر شود، در ترکیبات اکثر آن ها از عصاره های گیاهی و طبیعی استفاده می کنند. ترکیبات حاصل از گیاهان و میوه هایی نظیر چای سبز، آلوئه ورا، انگور، آرگان و ... به کلاژن سازی و تغذیه پوست کمک کرده و با تسکین بخشیدن به پوست التهابات آن را بر طرف می کنند.

فراموش نکنید که یک متخصص پوست بهتر از هر کسی می تواند با توجه به نوع جنس پوست و ارزیابی وضعیت پوست در ایجاد برنامه شخصی برای مراقبت از پوست به شما کمک کند. اگر به دنبال نتایج چشمگیر تری هستید درمان های زیبایی نظیر بوتاکس، لیفتینگ، میکرونیدلینگ و ... توسط متخصص پوست می توانند کمک کننده باشد.   

منبع: akhbarrasmi

 

فرق دئودورانت و مام در چیست ؟

 تفاوت مام زیر بغل و دئودورانت در نحوه عملکردشان میباشد . دئودورانت فقط بوی بد بدن را رفع میکند ولی مام‌ها باعث کاهش میزان عرق کردن نیز می‌شوند .

 تفاوت مام و دئودورانت

انواع مام و دئوودورانت ها برای جلوگیری از عرق کردن و بوی بد بدن در داروخانه ها و فروشگاه ها به فروش می رسند و ممکن است مشتری های این محصولات، درباره خرید آنها کمی سردرگم شوند و تفاوت دقیق بین مام ها و دئودورانت ها را ندانند.

اول از همه باید بدانید که چه تفاوتی بین این دو کلمه وجود دارد.

 

دئودورانت ( deodorant )
دئودورانت ها باعث کاهش باکتری های سطح پوست (باکتری های مولد بو) می شود و



مام ها
اما مام ها یا ضد عرق ها ( antiperspirant ) ، همان طور که از نامشان هم مشخص است،

جلوی عرق کردن را می گیرند و باعث کاهش فعالیت غده های تولید عرق می شوند.

اگر فکر می کنید که نیاز دارید هم یک ضدعرق داشته باشید و هم یک ضد بو، باید در هنگام خرید مام یا اسپری،

روی بسته بندی آن را با دقت بررسی کنید و نوعی را که هر دو خصوصیت را دارد، انتخاب کنید،

پس در موقع خرید، کلمات deodorant و antiperspirant را از یاد نبرید و طبق نیاز خود انتخاب کنید.

 

مام چیست و چه کاربردی دارد ؟
اصلی ترین عنصری که در ساخت مام ها بکار میرود آلومینیم و زیرکونیوم است که البته غلظت استفاده از این دو عنصر متفاوت است. اما استفاده از آلومینیوم چه فایده‌ای برای بدن میتواند داشته باشد؟!

آلومینیوم دارای خاصیت از بین برنده میکروب و آنتی باکتریال و همچنین ضد قارچ است، با توجه به اینکه زیر بغل یکی از مکان هایی است که مناسب رشد باکتری ها و قارچ ها می باشد به همین دلیل استفاده از مام های حاوی آلومینیوم میتواند باعث از بین رفتن میکروب ها شود.

 

مام مناسب چه افرادی است ؟
با توجه به اینکه اصولاٌ تمام افراد عرق میکنند، مام یا استیک ضد تعریق مناسب همه‌ی افراد میباشد، اما کسانی که مبتلا به بیماری برم هیدروز هستند با توجه به اینکه عرق این افراد بوی بسیار زیادی دارد.

بنابراین استفاده از مام نمیتواند برایشان موثر باشد و باید از دئودورانت های بسیار قوی تر که با دستور پزشک در اختیارشان قرار میگرد استفاده نمایند.

 

آیا استفاده از مام باعث حساسیت میشود ؟
ممکن است افرادی به مام حساسیت داشته باشند، البته حساسیت به این محصول متداول نیست قرمزی، خارش و خشکی پوست میتواند از علائم حساسیت به مام باشد.

این نشانه ها بعد از شستشوی بدن با آب و صابون از بین میرود، بهتر است بعد از چند ساعت از استفاده مام، نقاطی که از این محصول استفاده کرده‌اید را با آب و صابون بشویید تا از نفوذ این مواد به پوستتان جلوگیری نمایید، همچنین استفاده از مام ها و دئودورانت هایی که در ساختشان از آلومینیوم کمتر استفاده شده است، میتواند در کاهش حساسیت شما موثر باشد.

تفاوت مام و دئودورانت
 

دئودورانت چیست ؟
دئودورانت در لغت به معنای رفع کننده بوی بد یا بوزداست. دئودورانت‌ها از ترکیب ۶ الی ۱۵ درصد روغن معطر، اسانس، الکل و گاهی مواد ضدباکتریال ساخته می‌شوند

اگرچه که بیشتر افراد دئودورانت و یا ضد عرق را یکی می دانند اما بین آن ها تفاوت هایی هم وجود دارد که در این قسمت به آن ها اشاره خواهد شد :

ضد عرق ها هم عرق و هم بوی بد بدن را کنترل می کنند :

آن ها با نمک های آلومینیومی حل شده روی سطح پوست از عرق کردن جلوگیری می کنند و در نزدیکی غده عرق یک حفره ایجاد می کنند .

محصولات رولی و اسپری ضد عرق معمولا حاوی آلومینیوم کربوهیدرات برای کنترل عرق می باشد ، در حالی که ضد عرق های سبی و ژلی حایو آلومینیوم زیرکونیوم هستند.

دئودورانت ها بیشتر حاوی عوامل ضد میکروبی برای جلوگیری از بوی بدن می باشند و از جریان عرق جلوگیری نمی کنند :

مواد اصلی شیمیایی استفاده شده در دئودورانت ها شامل تریکلوسان یا پولی اگزامتیلن می باشد . مرکز کنترل بیماری ها هشدار می دهد که استفاده مکرر از مواد ضد میکروبی ممکن است که باعث ایجاد زنجیره های باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک ها شود. 

تفاوت دئودورانت و مام از نظر کاربردی
بطور کلی دئودورانت ها بصورت اسپری تولید میشوند و در دو نوع پودری و ساده عرضه میشوند، اما مام ها بصورت تماسی هستند و ممکن است بعضی افراد در استفاده از این محصول دچار مشکل شوند.

البته کاربرد هر دوی این محصولات برای جلوگیری از عرق کردن و همچنین جهت جلوگیری از تجمع باکتری ها استفاده میشوند.
 

تفاوت مواد تشکیل دهنده دئودورانت و مام
دئودورانت ها از نظر فرمول ساخت دارای سه ترکیب اصلی می‌باشند و این ترکیبات عبارتند از: روغن معطر، اسانس و الکل.

اما در فرمول ساخت مام ها از الومینیوم استفاده میشود که این عنصر میتواند باعث کاهش عرق کردن پوست شما شود (البته بطور موقت) و با توجه به بوی خوش خود باعث خوشبو شدن پوست شما نیز میشود.

به عنوان سخن آخر اگر در استفاده از مام مشکلی ندارید، مام ها میتوانند مدت زمان بیشتری نسبت به دئودورانت ها بدن شما را از عرق کردن در امان نگه دارند.

اما اگر با استفاده از اسپری راحت تر هستید، دئودورانت های پودری نسبت به حالت بدون پودر، باز مدت زمان بیشتری از عرق کردن جلوگیری مینمایند.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به اینکه این دو محصول مستقیماٌ با پوست شما در ارتباط هستند، حتماٌ باید از برندهای اورجینال این محصولات را خریداری نمایید، تا خدایی نکرده دچار حساسیت های پوستی نشوید.


دئودورانت بهتر است یا مام ؟
در مورد انتخاب بین دئودورانت یا مام باید گفت که کاملا بستگی شخص شما دارد.

اگر می‌خواهید جلوی عرق کردن و خیس شدن واین حالن منزجر کننده لباس را بگیرید باید از محصولات مام و ضد عرق ها استفاده کنید

اگر می‌خواهید تنها بوی بد بدن را از بین بیرید میتوانید از انواع دئودورانت ها استفاده کنید .
منبع: zendegionline

یک راهنمای تخصصی برای کمک به شما در انتخاب دئودورانت مناسب

 دئودورانت بهترین دوست یک طرفدار تناسب اندام است ، اما اگر تا به حال برای خریدن زیر بغل در حین انجام تمرینات گیج شده اید که بخواهید چه چیزی بخرید ، به راحتی می توانید دلیل آن را ببینید: این راهرو طولانی و گسترده دئودورانت در داروخانه استرس آور است!

 
همانطور که گفته شد ، انتخاب بهترین محصولات ضد تعریق برای شما به همان سختی که به نظر می رسد نیست. در اینجا ، ما تمام اطلاعات تخصصی لازم را برای نگه داشتن چاله های خود در شرایط عالی دریافت کرده ایم.
 
ضد تعریق و دئودورانت
احتمالاً متوجه شده اید که چند نوع مختلف در قفسه وجود دارد: ضد تعریق و خوشبو کننده. دئودورانت باکتری هایی که هنگام انتشار پروتئین و چربی از طریق عرق روی پوست ایجاد می شوند ، مقابله می کند و بوی بدن را کاهش می دهد. از طرف دیگر ، ضد تعریق به طور کلی از تعریق و خیس شدن زیر بازوها جلوگیری می کند.
اگر زیاد عرق نمی کنید ، یک دئودورانت اساسی ممکن است برای شما مفید باشد ، اما اگر زیاد عرق می کنید ، بهتر است یک ماده ضد تعریق را انتخاب کنید تا خشک بماند. دکتر الیزابت تانزی ، مدیر مشترک جراحی لیزر پوست ، واشنگتن ، واشنگتن ، گفت: "بیشتر ضد تعریق ها از نمک های آلومینیوم ساخته می شوند تا برای اتصال موقت غدد عرق کمک کنند. برای بهترین نتیجه ، فرمولاسیون حداقل 10 را انتخاب کنید. درصد کلرید آلومینیوم.
 
نحوه انتخاب 
اگر از دبیرستان از همان چوب استفاده می کنید ، احتمالاً زمان آن رسیده است که تغییر ایجاد کنید - مانند آنتی بیوتیک ها ، باکتری های اطراف زیر بغل شما می توانند از فرمول خوشبو کننده و ضد تعریق استفاده کنند. تانزی توصیه می کند هر شش ماه یکبار آن را روشن کنید. و اگر به محافظت بیشتری نیاز دارید ، مارکی را با درصد بالای کلرید آلومینیوم بخرید و آن را قبل از خواب استفاده کنید. وی می گوید: "موارد" بالینی "می توانند تا 20 درصد داشته باشند و بهترین استفاده در شب برای تهیه" پلاگین "خوب برای روز بعد است."
و اینکه آیا شما به یک اسپری ، ژل ، استیک یا کرم می خورید به نیازها و تنظیمات شما بستگی دارد:
 
ژل ها: شفاف ، خنک هستند و شما آنها را مستقیماً روی پوست خود میمالید تا بو را از بین ببرد و از تعریق جلوگیری کند. مهم است که بگذارید قبل از اینکه لباس خود را بپوشید خشک شود ، اما آنها بهترین گزینه برای دور نگه داشتن علائم سفید هستند. تانزی گفت: "ژل ها بسیار سبک هستند و روی لباس دیده نمی شوند ، اما همچنین می توانند چسبناک و کمی خشک شوند." اگر واقعاً می خواهید از لکه های سفید نامطبوع روی لباس خود (مانند یک مراسم بزرگ یا عروسی) جلوگیری کنید ، فرمول ژل را امتحان کنید.
 
اسپری: در بیشتر مواقع ، کشیدن مستقیم یک لوله خوشبو کننده یا ضد تعریق بر روی پوست آسانترین و موثرترین حالت را دارد - اما اگر این دقیقاً ممکن نیست ، اسپری را انتخاب کنید. تانزی گفت: "اگر موهای زیادی در ناحیه زیر بغل وجود داشته باشد ، اسپری خوب است." بنابراین ، بچه ها: دنبال آن بروید - خوشبو کننده ای که زیر بغل شما قرار دارد ممکن است برای شما بهتر باشد. اما خانم ها ممکن است بخواهند کرم ، چوب یا ژل را انتخاب کنند: "اسپری ها می توانند برای کسانی که اصلاح می کنند ، تحریک کننده باشند زیرا آنها مبتنی بر الکل هستند."
 
استیک: شما احتمالاً در برخی از مراحل زندگی خود و به همین دلیل از این فرمول آزمایش شده و واقعی استفاده کرده اید:" استیک ها اغلب دارای دی متیکون هستند که به آرامش پوست کمک می کند ، که گزینه خوبی برای بسیاری از افراد است ، به خصوص خانمهایی که اصلاح می کنند می توانند از بهترین انواع استیک ضد تعریق برای خانم ها استفاده نمایند "تانزی گفت. اگر نیاز خاصی به دئودورانت ندارید ، احتمالاً باید با استیک بچسبانید. و اگر شاهد جمع شدن زیاد هستید ، سعی کنید کمی کمتر استفاده کنید یا استیک خود را با مارک دیگری عوض کنید: ممکن است روی موجود در فرمول یا پودر زیاد مقصر باشد.
 
کرم ها: کرم ها می توانند درون شیشه یا لوله قرار بگیرند و ممکن است علاوه بر راهروهای داروخانه ، آنها را در بخش های ویژه لوازم آرایشی یا مراقبت از پوست مشاهده کنید. تانزی گفت: "کرم ها برای افرادی که پوست حساس دارند بهترین است. زیرا اغلب آنها علاوه بر نمک های آلومینیوم دارای هیدراته کننده های پوستی نیز هستند." اگر به دنبال زیر بغل نرمتر هستید یا روزانه تحریک زیادی دارید ، فرمولی مانند Kiehl’s Superbly Efficient Anti-Perspirant and Deodorant (16 دلار ، kiehls.com) را امتحان کنید. 
 
صفحه قبل 1 صفحه بعد