رایحه عطرها هم می توانند مانند باران پاییزی یا لذت قدم زدن زیر باران، حس و حال دلتان را دگرگون کنند. این اعجاز عصاره ها است که با ورود رایحه ای دل نشین به مغز انسان، حسی منحصر به فرد را خلق می کنند. 

گوش کن، صدای نفس های پاییز می آید، نگرانی هایت را از برگ های درختان آویزان کن، چند روز دیگر می ریزند! کم کم پاییز از راه می رسد قاصدک ها نوید رسیدن فصل هزار رنگ دیگری را زیر گوش درختان زمرمه می کنند. رایحه عطرها هم می توانند مانند باران پاییزی یا لذت قدم زدن زیر باران، حس و حال دلتان را دگرگون کنند. این اعجاز عصاره ها است که با ورود رایحه ای دل نشین به مغز انسان، حسی منحصر به فرد را خلق می کنند.

گاهی می توان از استشمام یک رایحه خوش چشم ها را بست و تا بی نهایت پرواز کرد، عاشق شد و خاطره ساخت. عطرها به مثابه اکسیر خاطرات و لحظه ها در مغز و جان آدمی باقی می مانند. قابلیتی شگفت انگیز از مغز که با تحلیل حس بویایی و یادآوری خاطرات، شما را متعجب می کند. با بوییدن یک رایحه آشنا می توان بار دیگر لحظات حساس و مهم زندگی را با تمام جزئیات به خاطر آورد.

چرا باید با تغییر فصل گرم به سرد عطر خود را نیز تغییر دهیم؟

رایحه عطرها هم مناسب با هر فصل طراحی های متفاوتی دارند. برای فهمیدن بهتر تفاوت عطر تابستانی و پاییزی باید بدانید که تراکم مولکول عطرهای فصل سرد بیشتر بوده که باعث ماندگارتر شدن رایحه آن ها می شود.

این تفاوت رایحه در فصل های مختلف به این دلیل است که دمای هوا در پخش بوی عطر و ماندگاری آن بسیار تاثیر گذار است. زمانی که عطر بر روی پوست اسپری می شود، مخصوصا بر روی نبض، هر چقدر دمای هوا گرم تر باشد عمل تبخیر نت های عطر سریع تر اتفاق می افتد و بوی رایحه در هوای اطراف ساطع می شود.

استایلی متفاوت با رایحه ای گیرا و دل پذیر به رنگ پاییز

 با تغییر فصل ها نوع پوشش تغییر می کند و لباس ها به سمت ضخیم تر شدن می روند. اگر علاقه مند هستید که تیپ و ظاهر خود را تکمیل کرده و استایلی کاریزماتیک داشته باشید. در هنگام انتخاب عطر خود نهایت دقت و وسواس را به کار ببرید.

عطرهای پاییزی با نت هایی بی نظیر جذابیت استایل شما را چند برابر خواهند کرد. زیرا عطری که برای تابستان استفاده می شود با عطر مخصوص پاییز یا زمستان متفاوت است. با کوتاه تر شدن روزها و خنک شدن هوا بهتر است عطرهای خنک و ملایم تابستانی را کنار گذاشته و متناسب با پوشش فصل جدید، از رایحه عطرهای پاییزی با نت هایی گرم تر و تندتر استفاده کنید.


2


عطر و ادکلن های پاییزی چه رایحه هایی در دل خود دارند

نت عطرهای پاییزی معمولا به دلیل خنک تر شدن هوا، بیشتر با اسانس های گرم طراحی می شوند.  نت هایی چون ادویه، چوب، شکلات، صندل همچنین نت های شرقی تند مثل عنبر و عود با رایحه هایی تند و غلیظ و نت هایی گیرا چون قهوه، الکل و چرم، جز نت های غالب و پرکاربرد در فرمولاسیون ساختاری بهترین عطرهای مناسب پاییز هستند.

 البته اصلی ترین عامل تمایز بین معروف ترین عطرهای پاییزی مردانه و عطر زنانه، استفاده از برخی نت های گل دار با بوی ظریف و لطیف در محصولات زنانه این عطرها است. آقایان خیلی به ترکیب هایی با بوی گل علاقه مند نیستند.

نکاتی که برای خرید عطرهای پاییزی زنانه باید دانست

از نکات مهم در زمان خرید عطر یا ادکلن زنانه در فصل پاییز توجه به گرم بودن طبع آن است. زیرا استفاده از رایحه خنک در هوای سرد و پاییزی به خوبی حس نمی شود. زیرا این رایحه ها سبک هستند و باید در آب و هوای گرم تر استفاده شوند.

تجربه ثابت کرده است که بهترین عطرهای پاییزی، به طور قطعی طبعی گرم دارند. زیرا بوی سنگین و تند عطرهای گرم در فصول سرد کاملا حس بویایی انسان را تحریک می کند. همچنین افرادی که در پاییز از عطر های گرم استفاده می کنند بازخوردهای مثبت بیشتری را تجربه خواهند کرد.

منبع: afkarnews