x تبلیغات
لوازم شخصی برقی

سشوار یا اتوی مو؟ کدام بهتر است؟

 سشوار و اتوی مو وسایلی هستند که از آن ها برای خشک کردن، صاف کردن و حالت دادن به موها استفاده می شود. اما بعضی از افراد در استفاده از این گونه وسایل زیاده روی می کنند و با این کار سلامت موهای خود را به خطر می اندازند. 

سلامت مو، سشوار، اتو مو،مو، شادابی، سلامت مو

از یاد نبرید که لازم نیست همیشه برای خشک کردن موهای تان از سشوار استفاده کنید، یا برای صاف کردن و حالت دار کردن موها، مدتی طولانی از سشوار، بابلیس و یا اتو مو استفاده نمایید، چون موهای تان به شدت صدمه می بینند، صدمه هایی که بعضی وقت ها غیر قابل جبران هستند، مثلا باعث سوختن موها، از بین رفتن ریشه ی موها و یا حتی سوختن پوست سر می شود.هر چند اگر شما از یک اتو مو خوب استفاده کنید آسیب ها را به حداقل میرسانید اما اصل ماجرا جبران ناپذیر است .

علاوه بر این، خیلی وقت ها سشوار کشیدن باعث می شود که زیبایی موها هم از بین برود، یعنی فرد به نتیجه ی دلخواه اش نمی رسد و شرایط درست برعکس آن پیش می رود. البته شاید چند ساعتی پس از سشوار کشیدن موها صاف و براق تر از قبل شود، اما بی شک این زیبایی موقت است و آن قدر ارزش ندارد که سلامت و شادابی همیشگی موها را فدای آن کنیم. خیلی ها هم برای خشک کردن موها پس از استحمام از سشوار استفاده می کنند.


آن ها هم ممکن است درجه سشوار را طوری تنظیم کنند که باد با بیش ترین دما و در کم ترین زمان، تمام موهای شان را خشک کند، غافل از این که سشوار در همان حال که موها را خشک می کند، می تواند صدمه های زیادی هم در پی داشته باشد. به همین دلیل هم متخصصان پوست و مو می گویند که استفاده مکرر و دائمی از سشوار یا اتوی مو می تواند موجب آسیب دیدن موها شود و از طرفی، کسانی که می خواهند از این لوازم استفاده کنند نیز حتما باید شیوه صحیح را در نظر داشته باشند تا احتمال بروز این آسیب ها به حداقل برسد.

سشوار، موجب ریزش مو نمی شود
بعضی ها فکر می کنند که استفاده از سشوار یا اتوی مو مشکلی برای شان ایجاد نخواهد کرد. از نظر آن ها فقط عواملی می تواند برای موها دردسرساز شود که با ریشه ی مو تماس پیدا می کند و به طور مستقیم روی ریشه قرار می گیرد، بنابراین این افراد تصور می کنند سشوار یا اتوی مو که کاری به ریشه ندارد، بی ضرر است.
دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو ، در این باره چنین توضیح می دهد: عوامل فیزیکی که بیشتر با تنه مو تماس دارد مانند سشوار کشیدن، استفاده از اتوی مو، ژل و کتیرا معمولا موجب ریزش مو نمی شود، اما می تواند تغییراتی در تنه یا ساقه موها ایجاد کند، پس این طور نیست که بگوییم سشوار ضرری ندارد، اما به طور معمول عاملی برای ریزش موها هم نیست.
به گفته این متخصص پوست و مو، بروز چنین تغییراتی ممکن است شادابی ساقه مو را تحت تاثیر قرار دهد و اثراتی منفی برجا بگذارد.

اتوی مو یا سشوار؛ کدام بهتر است؟
شاید این پرسش برای خیلی ها مطرح شود که استفاده از سشوار عوارض کم تری برای موها ایجاد می کند یا اتوی مو؟ دکتر احسانی در پاسخ به این پرسش می گوید: اتوی مو آسیب بیش تری به موها وارد خواهد کرد و به همین دلیل هم عوارضش در مقایسه با سشوار بیش تر است.
وی یادآور می شود در صورتی که به طور دائم از سشوار یا اتو مو استفاده نکنید، چندان مشکلی هم برای تان ایجاد نخواهد شد، اما زمانی که تعداد دفعات استفاده از این لوازم افزایش می یابد، آسیب بیش تری هم به تنه ی موها وارد می شود.

باید و نبایدهای استفاده از سشوار
با وجود همه ی این دلایل، افراد زیادی به دلایل مختلف مانند حالت دادن به موها یا خشک کردن شان پس از هر بار استحمام، از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنند. متخصصان پوست و مو برای این که عوارض ناشی از این کار به حداقل برسد، توصیه می کنند که این افراد نکاتی را هنگام سشوار کشیدن در نظر داشته باشند.
آن طور که دکتر احسانی در این باره می گوید: بهتر است قبل از استفاده از سشوار، موها را کمی خشک کنید و زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید. همچنین توصیه می شود درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید و هیچ وقت زمانی که باد سشوار بسیار داغ است، موهای تان را با آن خشک نکنید.
این عضو هیات علمی دانشگاه می افزاید: این تغییر دما نکته بسیار مهمی است که برای حفظ سلامت و شادابی مو باید در نظر داشته باشید. در حقیقت، زمانی که مو هنوز خیس است و دمای پایین تری نسبت به محیط دارد، اگر به طور ناگهانی در معرض گرمای شدید قرار بگیرد مشکلاتی در تنه ی موها ایجاد خواهد شد. البته نباید تصور کنید استفاده از سشوارهایی که باد سرد دارد، برای حل این مشکل مناسب خواهد بود، بلکه توصیه می شود از سشوار فقط با درجه متوسط استفاده کنید که باد آن ولرم ولی رو به گرم است.

عوارض استفاده از سشوار
گفته می شود سشوار عاملی برای ریزش مو و صدمه دیدن ریشه ها نیست، اما خیلی از افراد از این جمله برداشت اشتباهی می کنند و می گویند چون سشوار به ریشه ی مو کاری ندارد، پس هیچ مشکلی هم ایجاد نخواهد کرد.
در صورتی که به گفته دکتر احسانی، کسانی که زیاد موهای شان را سشوار می کشند یا وقتی موها هنوز خیس است و قبل از خشک شدن، این کار را انجام می دهند و همین طور آن هایی که از سشوارهای قوی و داغ استفاده می کنند، آسیب بیش تری به موهای شان وارد خواهند کرد. این عضو هیات علمی دانشگاه می افزاید: استفاده ی نادرست و بیش از حد از سشوار می تواند باعث ایجاد دانه هایی روی تنه مو، ناصافی، بی نظمی و شاخه شاخه شدن موها شود که تمام این موارد بر شادابی و زیبایی موها تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: تبیان 
 

چرا خرید لیزر خانگی بشدت فراگیر شده است؟

 آیا از درد و حساسیت اپیلاسیون، کرم موبر و ژیلت خسته شده و نتیجه دلخواهی نگرفته اید؟ با خرید لیزر خانگی به راحتی و برای مدت طولانی از شر موهای زائد خلاص شوید!

ایلنا؛ این روزها لیزر موهای زائد، روشی شناخته شده و محبوب است که اکثر افراد و به خصوص بانوان برای از بین بردن موهای ناخواسته خود از آن بهره می گیرند. دستگاه های لیزر مو تنوع زیادی دارند که در این بین، دستگاه لیزر خانگی یکی از محبوب ترین ها می باشد. با داشتن این دستگاه، دیگر نیازی نیست وقت و پول خود را برای رفع موهای زائد بدنتان در کلینیک ها صرف کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با قابلیت ها و مزایای لیزر بدن خانگی که در سالهای اخیر منجر به استقبال بیش از پیش از این دستگاه در مقایسه با نمونه های کلینیکی شده است، آشنا کنیم.

عملکرد لیزر خانگی چگونه است؟

در ابتدا لازم می دانیم شما را با عملکرد این دستگاه خانگی آشنا سازیم. این دستگاه از تکنولوژی «تابش پالس نوری شدید» بهره می برد. پالس های نوری بر روی رنگدانه های مو که به آن ها ملانین هم گفته می شود، می تابند. گرمای تابیده شده از دستگاه توسط رنگدانه های مو جذب می شود و بدون این که آسیبی به پوست شما برسد، این رنگدانه ها در ریشه مو نابود می شوند. سعی کنید قبل از استفاده از دستگاه لیزر خانگی، منطقه موردنظر را با تیغ اصلاح کنید تا مطمئن شوید نور دستگاه در بهترین حالت به فولیکول مو برخورد می کند.

09

دستگاه لیزر خانگی همان دستگاه لیزری است که در کلینیک ها می بینیم؟

در پاسخ باید گفت دستگاه لیزر خانگی با دستگاه های لیزری که در کلینیک ها می بینید، چندان متفاوت نیست. نمونه های خانگی در مقایسه با نمونه های موجود در کلینیک، اندکی ضعیف تر بوده و طول دوره درمان شما را قدری طولانی تر می کنند. پس اندکی صبور باشید! البته این موضوع طبیعی است؛ افرادی که از دستگاه لیزر خانگی استفاده می کنند، تخصص کافی ندارند و ممکن است با دستگاه قوی تر، سوختگی و یا لک هایی را در پوست خود ایجاد نمایند.

010

آیا حذف مو توسط دستگاه لیزر خانگی دائمی است؟

دستگاه لیزر چه از نوع خانگی و چه از نوع کلینیکی، سرعت رشد مو و تعداد موهای شما را کم می کند. هر رشته مو دوره زمانی رشد متفاوتی دارد و نمی توان همه آن ها را یک جا از بین برد. به عنوان مثال، قبل و بعد از حاملگی، هورمون هایی در بدن ترشح می شوند که می توانند موهای جدیدی در نواحی درمان شده ایجاد کنند. حتی اگر پس از لیزر، موها مجدد شروع به رشد کردند، نگران نباشید؛ چون اولاً تعدادشان کم بوده و ثانیا کرکی و نرم هستند. البته اگر دوره درمان خود را به صورت منظم طی کنید، همین موهای کرکی و کم را هم نخواهید داشت.

آیا رنگ پوست و مو بر کارایی دستگاه لیزر خانگی تأثیرگذار است؟

جالب است بدانید رنگ مو و رنگ پوست (از نظر میزان روشن یا تیره بودن) در استفاده از لیزر، هم در مدل های کلینیکی و هم مدل های خانگی مؤثر است. این لیزرها بر روی پوست های روشن با موهای سیاه، بهترین نتیجه را ارائه خواهند داد. در افرادی که رنگ پوست بسیار تیره دارند، گرمای رسیده به ملانین مو و درنتیجه اثرگذاری اشعه به مراتب کمتر خواهد بود. پس در این افراد احتمال صدمه پوستی وجود دارد. مو سفید، بلوند و یا بور به دلیل نداشتن ملانین، نسبت به موهای تیره از میزان جذب انرژی کمتری برخوردارند و لذا کمتر به درمان با این روش پاسخ می دهند.

از دستگاه لیزر خانگی در چه مناطقی از بدن می توان استفاده کرد؟

قبل از خرید دستگاه مشخص کنید که هدف شما از خرید دستگاه لیزر، از بین بردن موهای کدام قسمت بدنتان است. دستگاه های لیزر خانگی برای از بین بردن موهای زائد تمامی بدن طراحی نشده اند. قبل از استفاده از دستگاه، حتماً موارد استفاده و مناطقی که مجاز به استفاده از دستگاه لیزر خریداری شده می باشید، را در دفترچه راهنما مطالعه کنید. لیزر بدن IPL6750  با عمر لامپ نامحدود و به عنوان یکی از پرفروش ترین ها برای بدن آقایان و صورت، بدن و بیکینی بانوان قابل استفاده است.

استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای چه کسانی ممنوع است؟

عموماً زنان شیرده و باردار ازجمله افرادی هستند که برخی معتقدند لیزر مو برایشان مضر است. تاکنون از نظر علمی، هیچ مطالعه ای ثابت نکرده که لیزر درمانی بر مادران باردار یا شیرده اثرات مستقیم مخربی دارد. توصیه می کنیم اگر شرایط گفته شده را دارید، کمی جانب احتیاط را رعایت کنید. چراکه رفع موی زائد (چه در خانه و چه در کلینیک) ممکن است باعث ایجاد اضطراب و استرس در مادر شود.

با خرید دستگاه لیزر خانگی می توانید بدون مراجعه به کلینیک ها و صرف هزینه های بالا و یا نیاز به شخص دیگری، به راحتی در منزل پروسه درمان را طی کنید و از شر موهای زائد خلاص شوید. البته در چند روز اول درمان مشابه لیزرهای موجود در کلینیک ها ممکن است سوختگی خفیف، خارش و یا تورم داشته باشید که در مدت کوتاهی از بین خواهد رفت و جای نگرانی نیست.

منبع: jomhouriat

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد