آیا از درد و حساسیت اپیلاسیون، کرم موبر و ژیلت خسته شده و نتیجه دلخواهی نگرفته اید؟ با خرید لیزر خانگی به راحتی و برای مدت طولانی از شر موهای زائد خلاص شوید!

ایلنا؛ این روزها لیزر موهای زائد، روشی شناخته شده و محبوب است که اکثر افراد و به خصوص بانوان برای از بین بردن موهای ناخواسته خود از آن بهره می گیرند. دستگاه های لیزر مو تنوع زیادی دارند که در این بین، دستگاه لیزر خانگی یکی از محبوب ترین ها می باشد. با داشتن این دستگاه، دیگر نیازی نیست وقت و پول خود را برای رفع موهای زائد بدنتان در کلینیک ها صرف کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با قابلیت ها و مزایای لیزر بدن خانگی که در سالهای اخیر منجر به استقبال بیش از پیش از این دستگاه در مقایسه با نمونه های کلینیکی شده است، آشنا کنیم.

عملکرد لیزر خانگی چگونه است؟

در ابتدا لازم می دانیم شما را با عملکرد این دستگاه خانگی آشنا سازیم. این دستگاه از تکنولوژی «تابش پالس نوری شدید» بهره می برد. پالس های نوری بر روی رنگدانه های مو که به آن ها ملانین هم گفته می شود، می تابند. گرمای تابیده شده از دستگاه توسط رنگدانه های مو جذب می شود و بدون این که آسیبی به پوست شما برسد، این رنگدانه ها در ریشه مو نابود می شوند. سعی کنید قبل از استفاده از دستگاه لیزر خانگی، منطقه موردنظر را با تیغ اصلاح کنید تا مطمئن شوید نور دستگاه در بهترین حالت به فولیکول مو برخورد می کند.

09

دستگاه لیزر خانگی همان دستگاه لیزری است که در کلینیک ها می بینیم؟

در پاسخ باید گفت دستگاه لیزر خانگی با دستگاه های لیزری که در کلینیک ها می بینید، چندان متفاوت نیست. نمونه های خانگی در مقایسه با نمونه های موجود در کلینیک، اندکی ضعیف تر بوده و طول دوره درمان شما را قدری طولانی تر می کنند. پس اندکی صبور باشید! البته این موضوع طبیعی است؛ افرادی که از دستگاه لیزر خانگی استفاده می کنند، تخصص کافی ندارند و ممکن است با دستگاه قوی تر، سوختگی و یا لک هایی را در پوست خود ایجاد نمایند.

010

آیا حذف مو توسط دستگاه لیزر خانگی دائمی است؟

دستگاه لیزر چه از نوع خانگی و چه از نوع کلینیکی، سرعت رشد مو و تعداد موهای شما را کم می کند. هر رشته مو دوره زمانی رشد متفاوتی دارد و نمی توان همه آن ها را یک جا از بین برد. به عنوان مثال، قبل و بعد از حاملگی، هورمون هایی در بدن ترشح می شوند که می توانند موهای جدیدی در نواحی درمان شده ایجاد کنند. حتی اگر پس از لیزر، موها مجدد شروع به رشد کردند، نگران نباشید؛ چون اولاً تعدادشان کم بوده و ثانیا کرکی و نرم هستند. البته اگر دوره درمان خود را به صورت منظم طی کنید، همین موهای کرکی و کم را هم نخواهید داشت.

آیا رنگ پوست و مو بر کارایی دستگاه لیزر خانگی تأثیرگذار است؟

جالب است بدانید رنگ مو و رنگ پوست (از نظر میزان روشن یا تیره بودن) در استفاده از لیزر، هم در مدل های کلینیکی و هم مدل های خانگی مؤثر است. این لیزرها بر روی پوست های روشن با موهای سیاه، بهترین نتیجه را ارائه خواهند داد. در افرادی که رنگ پوست بسیار تیره دارند، گرمای رسیده به ملانین مو و درنتیجه اثرگذاری اشعه به مراتب کمتر خواهد بود. پس در این افراد احتمال صدمه پوستی وجود دارد. مو سفید، بلوند و یا بور به دلیل نداشتن ملانین، نسبت به موهای تیره از میزان جذب انرژی کمتری برخوردارند و لذا کمتر به درمان با این روش پاسخ می دهند.

از دستگاه لیزر خانگی در چه مناطقی از بدن می توان استفاده کرد؟

قبل از خرید دستگاه مشخص کنید که هدف شما از خرید دستگاه لیزر، از بین بردن موهای کدام قسمت بدنتان است. دستگاه های لیزر خانگی برای از بین بردن موهای زائد تمامی بدن طراحی نشده اند. قبل از استفاده از دستگاه، حتماً موارد استفاده و مناطقی که مجاز به استفاده از دستگاه لیزر خریداری شده می باشید، را در دفترچه راهنما مطالعه کنید. لیزر بدن IPL6750  با عمر لامپ نامحدود و به عنوان یکی از پرفروش ترین ها برای بدن آقایان و صورت، بدن و بیکینی بانوان قابل استفاده است.

استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای چه کسانی ممنوع است؟

عموماً زنان شیرده و باردار ازجمله افرادی هستند که برخی معتقدند لیزر مو برایشان مضر است. تاکنون از نظر علمی، هیچ مطالعه ای ثابت نکرده که لیزر درمانی بر مادران باردار یا شیرده اثرات مستقیم مخربی دارد. توصیه می کنیم اگر شرایط گفته شده را دارید، کمی جانب احتیاط را رعایت کنید. چراکه رفع موی زائد (چه در خانه و چه در کلینیک) ممکن است باعث ایجاد اضطراب و استرس در مادر شود.

با خرید دستگاه لیزر خانگی می توانید بدون مراجعه به کلینیک ها و صرف هزینه های بالا و یا نیاز به شخص دیگری، به راحتی در منزل پروسه درمان را طی کنید و از شر موهای زائد خلاص شوید. البته در چند روز اول درمان مشابه لیزرهای موجود در کلینیک ها ممکن است سوختگی خفیف، خارش و یا تورم داشته باشید که در مدت کوتاهی از بین خواهد رفت و جای نگرانی نیست.

منبع: jomhouriat